اوکراین نماد تروریسم دریایی

© Sputnik / Somayeh Pasandideشبه جزیره کریمه
شبه جزیره کریمه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کی یف کشتی ها را به خاطر لنگراندازی در بنادر کریمه توقیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مرزبانی اوکراین 15 کشتی را به دلیل «لنگراندازی غیر قانونی در بنادر کریمه اشغالی» توقیف کرد.سخنگوی سرویس مرزبانی اوکراین اعلام کرد:«تعدادی از آن ها توقیف شده اند و در بخش دیگر روند دادگاهی ادامه دارد».

بازداشت یک تبعه ایران در فرودگاه کی یف - اسپوتنیک ایران
بازداشت یک تبعه ایران در فرودگاه کی یف

در خبر منتشره در باره توقیف 15 کشتی اعلام نشده است که آیا کشتی های روسیه نیز در بین آنها وجود دارد یا نه. 940 کشتی تحت نظارت مرزبانان اوکراینی قرار دارند. شایان ذکر است که اکثر آنها به بنادر کریمه خدمات می رسانند.

در مسکو این اقدام کی یف (پایتخت اوکراین) را «تروریسم دریایی» نامیدند. روسیه در واکنش متقابل، بازرسی های مرزی در حوضه آبی خود در دریایی آزوف را شدت خواهد بخشید.

در کی یف، مقامات روسیه را متهم به «سیاست سخت و شدید در توقیف و بازرسی کشتی ها» کردند. در حالیکه در اداره مرزبانی کریمه اعلام شد که بازرسی ها مطابق با قوانین بین المللی دریایی انجام شدند و هیچگونه ادعایی از سوی شرکت های کشتیرانی مطرح نشده است.

در وزارت خارجه اوکراین نیز اعتراف کردند که مرزبانان روسیه مطابق با قوانین بین المللی بازرسی های را انجام دادند. کی یف همچنین اعلام کرد که قصد تشدید حضور خود در دریای آزوف و ایجاد پایگاه نظامی دریایی در آن منطقه را دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала