سفارش ۲ پالایشگاه هند برای خرید هزاران بشکه نفت ایران

© Flickr / Ravinder M A سفارش ۲ پالایشگاه هند برای خرید هزاران بشکه نفت ایران
سفارش ۲ پالایشگاه هند برای خرید هزاران بشکه نفت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت نفت هند و پالایشگاه مانگالور، سفارش خرید ۹ میلیون بشکه نفت در ماه دسامبر به شرکت ملی نفت ایران دادند.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از تسنيم، هند قصد دارد در ماه جاری قراردادی اولیه با ایران امضا کند تا پرداخت‌های تجارت نفت با ایران از طریق بانک UCO و با ارز روپیه انجام شود.

یک منبع دولت هند گفت:"باید یک سری کاغذ بازی انجام دهیم. هر چه زودتر این قرارداد باید امضا شود. هدف ما همین ماه است ". 

آیا فروش نفت ایران در بورس موفق می‌شود؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا فروش نفت ایران در بورس موفق می‌شود؟

هند که در روز دوشنبه از جدید ترین و سخت ترین تحریم ها علیه تهران معافیت گرفته، از مکانیزمی شبیه دور قبلی تحریم‌های ایران استفاده می کند.
پرداخت پول نفت ایران به روپیه ارزش ارز هند را در برابر دلار آمریکا بالا می برد. در واقع پالایشگاه های هندی برای پرداخت خرید نفت ایران از ماه سپتامبر روپیه پرداخت می‌کنند. ایران یک دوره اعتبار 60 روزه به پالایشگاه‌های هند داده است.

شرکت نفت هند شش میلیون بشکه نفت از ایران می‌خرد. در حالیکه پالایشگاه مانگالور 3 میلیون بشکه نفت وارد می کند.

در تاریخ 8 ماه مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم ها ی این کشور علیه تهران را را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. از زمان خروج آمریکا از برجام تقریبا 100 شرکت خارجی از خاتمه فعالیت خود در ایران خبر داده اند.

تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала