رهگیری هواپیمای ضد زیردریایی آمریکا در جزیره کریمه

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationرهگیری هواپیمای ضد زیردریایی آمریکا در جزیره کریمه
رهگیری هواپیمای ضد زیردریایی آمریکا در جزیره کریمه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در تنگه کرچ، هواپیمای ضد زیردریایی نیروی دریایی آمریکا شناسایی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از توئیتر منتشر شده در پرتال خبری پلین-رادار، هواپیما بوئینگ P-8A Poseidon نیروی دریایی ایالات متحده در تاریخ 6 نوامبر، یک پرواز شناسایی را در تنگه کرچ و شبه جزیره کریمه انجام داد.
این هواپیما با شماره 168764 نزدیک خط ساحلی شبه جزیره در فاصله 24.61 کیلومتر قرار گرفت. این هواپیمایی ضد زیردریایی بخشی از دهمین گودال اسکادران (VP-10 "Red Lancers") نیروی دریایی ایالات متحده است.
پیش از این روز، هواپیمای شناسایی در این ناحیههواپیمای بدون سرنشین استراتژی RQ-4A Global Hawk ایالات متحده آمریکا در این منطقه اقدام به گشت زنی کرده بود که توسط رادارها شناسایی شده بود.
اخیرا فعالیت هواپیماهای شناسایی خارجی و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه افزایش یافته است. بآنها در منطقه کریمه و قلمرو کراسنودار و در نزدیکی مرزهای غربی کشور دیده می شود.
گفتنی است، روز گذشته جنگنده سوخوی-27 روسیه برای رهگیری هواپیمای شناسایی نیروی هوایی آمریکا EP-3E به آسمان بلند شد و در فاصله امنی از آن، هواپیمای آمریکایی را همراهی کرد.
مرکز نگهبانی و کنترل حریم هوایی روسیه یک هدف ناشناس را بر فراز آبهای بیطرف دریای سیاه شناسایی کرد که به سمت روسیه در حال پرواز بود. جنگنده «سوخوی-27» به هواپیمای آمریکایی نزدیک شد و آن را شناسایی و همراهی اش کرد تا مانع از نقض مرزهای روسیه توسط هواپیمای امریکایی شود. بلافاصله پس از این همراهی، هواپیمای آمریکایی از مرزهای روسیه دور شد. جنگنده «سوخوی-27» به پایگاه خود برگشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала