رئیس پنتاگون: حضور ایران در جنگ سوریه بی معنا است

© AP Photo / J. Scott Applewhiteرئیس پنتاگون: حضور ایران در جنگ سوریه بی معنا است
رئیس پنتاگون: حضور ایران در جنگ سوریه بی معنا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران، هیچگاه در جنگ سوریه مشارکت نمی کرد، اگر برای شهروندان خود اهمیت قائل بود.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز ماتیس، رئیس پنتاگون، معتقد است که مشارکت در درگیری های سوریه به سود منافع ایران نیست. وی در روز سه شنبه در حین سخنرانی در موسسه صلح واشنگتن این مطلب را بیان نمود.

سوریه - اسپوتنیک ایران
ایران قصد اشغال سوریه را ندارد

رئیس پنتاگون گفت: "این یک جنگ بی معنی برای شهروندان ایرانی است، حضور ایراندر سوریه بی معنی هست. با این کار ایران بسیاری از منابع خود را از ین می برد، آنها مقدار زیادی از منابع (مالی، انسانی) خود را که می توانستند به مردم ایران کمک کند را از بین می برند".

به گفته وی، مقامات ایرانی در صورتی که "به شهروندان کشور خود اهمیت می دادند، در جنگ روسیه شرکت نمی کردند".

در اواخر ماه مه، وزارت دفاع ایران و سوریه توافق نامه ای را برای گسترش همکاری نظامی-فنی امضا کردند. به نقل از اطلاعات منتشر شده از سوریه، توافق میان تهران و دمشق، حضور دائم مشاوران نظامی ایران را پیش بینی می کند.
شایان ذکر است، درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از هزاران نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала