اعلام تاریخ بازداشت ایرانی مظنون به ترور در دانمارک

© AP Photo / Jens Dreslingاعلام تاریخ بازداشت شخص مظنون به ترور در دانمارک
اعلام تاریخ بازداشت شخص مظنون به ترور در دانمارک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهروند نروژی – ایرانی، تا تاریخ 8 نوامبر تحت بازجویی پلیس قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بخش مطبوعاتی پلیس امنیت ملی دانمارک، شهروند نروژی با ریشه های ایرانی که به علت تلاش در ترور در دانمارک وابسته به (جنبش عرب مبارزه برای آزادی اهواز) بازداشت شده است، تا 8 نوامبر در اختیار پلیس قرار خواهد گرفت و بازجویی خواهد شد.

احضار سفیر ایران توسط وزات امور خارجه دانمارک - اسپوتنیک ایران
احضار سفیر ایران توسط وزات امور خارجه دانمارک

گفتنی است، روز 21 کتبر یک شهروند نروژی ایرانی در دانمارک دستگیر شد. در تاریخ 22 اکتبر، طبق تصمیم دادگاه، او تا 8 نوامبر سال 2018 در سلول انفرادی نگهداری خواهد شد".
پیش از این، بورچ اندرسون، رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک اعلام نموده است که ایران برای سوء قصد به جان یک فرد عرب ایرانی در خاک این کشور متهم شده است، به نقل از آندرسون "دانمارک با طرح سرویس اطلاعاتی ایران برای انجام حمله در خاک دانمارک روبرو هستیم. این اقدام به هیچ وجه قابل قبول نیست".
یک فعال عرب ایرانی ساکن دانمارک، هدف مورد نظر برای این ترور بوده است، ایران این فرد را به دلیل اتهام به مداخله در حادثه تروریستی سپتامبر در اهواز، زیر نظر داشته است.
رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک در ادامه افزود که این شخص عربی — ایرانی، رهبر شاخه دانمارک جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز بوده است. هم اکنون سه نفر تحت حفاظت و حمایت پلیس دانمارک هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала