درخواست آمریکا از عربستان: توقف حملات هوایی به یمن

© Flickr / Gage Skidmoreدرخواست آمریکا از عربستان: توقف حملات هوایی به یمن
درخواست آمریکا از عربستان: توقف حملات هوایی به یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده از ائتلاف عرب خواست تا حملات هوایی در یمن را متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پومپو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده از ائتلاف تحت حمایت عربستان سعودی خواستار متوقف کردن حملات هوایی در تمامی مناطق یمن شده است. 

حمله موشکی یمن به پالایشگاه آرامکوی عربستان - اسپوتنیک ایران
حمله موشکی یمن به پالایشگاه آرامکوی عربستان

وی گفت: "زمان بروز اعمال خصمانه، از جمله حملات موشكی و هواپیماهای بدون سرنشین از مناطق تحت كنترل حوثی ها به سمت پادشاهی عربستان سعودی و امارات متحده عربی به پایان رسیده است است. همچنین حملات هوایی ائتلاف باید در تمام مناطق یمن متوقف شود."

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین خواستار مذاکره در یمن از طریق "کشور ثالث"، بدین روش پایان مناقشه و ایجاد یک منطقه بی ثبات شده در منطقه تضمین می گردد.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала