حرکت زمان بسوی ویرانی اتمی

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر آیا آمریکا بسوی جنگ داخلی پیش می رود؟
آیا آمریکا بسوی جنگ داخلی پیش می رود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا آمریکا بسوی جنگ داخلی پیش می رود؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «تایمز»، نیال فرگوسن مقاله ای رویدادهای آمریکا و ترس فیزیکدانان از ساخت بمب اتمی نوشته است.

بولتن دانشمندان هسته ای منعکس کننده ترس فیزیکدانان از این است که چه کسی مشغول ساخت بمب اتمی است؟ نیمه شب منتهی به روز قیامت که در آن دانش فنی برای ایجاد فاجعه تسلیحات اتمی سوق داده خواهد شد. این پایانی هراسناک است.

همه اینها نشان دهنده نوعی تکرار بی معنی است. مهم نیست که چندین دانشمند مشهور ساعت آخر الزمان را مورد تایید قرار داده اند. امروزه مورخان متفق القولند که بدترین لحظه خطرناک در دوران جنگ سرد بحران موشک کوبا بود. اما در سال 1962 ساعت آخر الزمانی هفت دقیقه به نیمه شب موعود فاصله داشت و یک سال بعد ساعت آخرالزمانی عقب تر رفته و به ساعت 11 و 48 دقیقه بعد از ظهر رسید.

پیروزی دیپلماتیک اسرائیل در آژانس بین المللی انرژی اتمی - اسپوتنیک ایران
اختلاف در اسرائیل ممکن است به جنگ های داخلی کشیده شود

امروزه دانشمندان اتمی متفاوت تر از اسلاف خود فکر می کنند و پیش بینی شان این است ما فقط دو دقیقه به روز قیامت ویرانی اتمی فاصله داریم.

اما آمریکا چقدر به این «کشتار داخلی» نزدیک شده زمانی که نیروهای محلی کارولینای جنوبی در سال 1861 به قلعه مشهور آن حمله کردند.

آیا فرهنگ جنگ فراگیر خواهد شد؟

البته فرهنگ جنگ به معنی جنگ واقعی نیست. آن نوعی تجارت جنگی است که دونالد ترامپ به راه انداخته است. با این وجود، اخبار ارسال بمب لوله ای دست ساز به باراک اوباما، هیلاری کلینتون و جرج سوروس، میلیاردر معروف صندوق های سرمایه گذاری، رابرت دونیرو و سی ان ان منتقدان مشهور ترامپ نشانه ای دیگر به نزدیک شدن نظریه جدید جنگ داخلی دوم آمریکاست.

در سال 2016 سندرز گفت: ریاست جمهوری ترامپ خطرناک است و اینکه او آمریکایی نیست. سندرز ترامپ را به « قباحت» متهم کرد و در ماه ژوئیه امسال او را رئیس جمهور احمق نامید.

کشتار چندی پیش در کنیسه «پیتسبورگ» کارها را خراب تر کرد. این که گروه های دو حزب سیاسی رقیب را که در مخالفت با طرف مقابل با زبان خارج از کنترل حرف می زنند ، نمی توان نادیده گرفت. هرچند که چپ ها می گویند که طرف مقابل از ادبیات بد استفاده می کند. به هر حال به طور بالقوه امکان افزایش خشونت سیاسی در آمریکا وجود دارد.

با استاندارد اروپایی ها تعداد زیادی اسلحه مرگبار در دست افراد عادی وجود دارد.

جو آلوده کنونی او را به یاد جنگ داخلی دهه 1850 آمریکا و جنگ داخلی یونان در قرن پنجم پیش از میلاد انداخته است که شهر دولت های باستانی یونان را به چند تکه تقسیم کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала