موفقیت فروش نفت ایران در بورس

© AP Photo / Hasan Jamaliموفقیت فروش نفت ایران در بورس
موفقیت فروش نفت ایران در بورس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در طی یک روز، ۲۸۰ هزار بشکه نفت ایران در بازار بورس فروخته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت بورس انرژی ایران، شرکت ملی نفت ایران برای عرضه یک میلیون بشکه نفت خام اعلام آمادگی کرده با این شرط که متقاضیان در هر معامله، دست‌کم ۳۵هزار بشکه بخرند که معادل ۵ هزار تن‌ نفت خام است. 

دمیتری کوزاک معاون نخست وزیر روسیه - اسپوتنیک ایران
حمل و نقل نفت ایران از طریق روسیه؟

در اولین روز اعلام این خبر، سه خریدار ده درصد لازم را پرداخت کرده‌ و تا بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۸۰ هزار بشکه در این بازار فروخته شده است.
خریداران این محموله با ارائه سفارش های خرید خود ازطریق شرکت های کارگزاری عضو بورس انرژی ایران اقدام به ثبت سفارش در سامانه معاملاتی بورس نمودند. حجم تقاضا برای خرید محموله نفت خام سبک عرضه شده در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به میزان 350 هزار بشکه بود که در نهایت خریداران با 8 سفارش خرید 35 هزار بشکه¬ای جمعاً به میزان 280 هزار بشکه با قبول قیمت 74/85 دلار به ازای هر بشکه موفق به خرید نخستین محموله صادراتی نفت خام سبک ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران شدند.
به گزارش این سایت، ایران در طی یک روز توانست 28 درصد از میزان نفت پیشنهادی خود برای فروش را پیش فروش نماید و این اتفاق در طی یک هفته پیش از تحریم های آمریکا علیه فروش نفت در ایران صورت گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала