سرنگونی پنجاه پهپاد در حمیمیم

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationپایگاه هوایی حمیمیم در سوریه
پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه از 50 پهپادی که در نزدیکی پایگاه حمیمیم سرنگون شدند صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از سرنگونی دهها پهپاد در نزدیکی پایگاه هوایی حمیمیم توسط سیستم پدافند هوایی روسیه صحبت کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت:«طی یک ماه و نیم — دو ماه گذشته، نیروی پدافند هوایی  روسیه 50 پهپاد را در نزدیکی پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه سرنگون کرده است.

ولادیمیر پوتین در کنفرانس مطبوعاتی که پس از پایان نشست سران 4 کشور روسیه، فرانسه، آلمان و ترکیه در استانبول برگزار شد از این موضوع صحبت کرد.

انهدام اهداف ناشناخته هوایی توسط نیروى پدافند روسیه در حمیمیم - اسپوتنیک ایران
انهدام "اهداف ناشناخته هوایی" توسط نیروى پدافند روسیه در حمیمیم

پیشتر وزارت دفاع روسیه اطلاع داده بود که در زمان یکی از حملات  گسترده پهپادها به پایگاه حمیمیم، هدایت آن ها از هواپیمای شناسایی آمریکایی «پاسیدون-8» انجام می شد.

پایگاه هوایی حمیمیم، یک پایگاه هوایی در در جنوب شرق لاذقیه در سوریه است که فعلاً روسیه از آن استفاده می‌کند. برخی از امکانات بین این پایگاه هوایی و فرودگاه بین‌المللی باسل الاسد مشترک است، ولی فعلاً فقط پرسنل روس از آن استفاده می‌کند. در ژانویه 2017، سوریه طی قراردادی به مدت 49 سال حق استفاده از آن را به روسیه داد.

پایگاه هوایی حمیمیم در اواسط سال 2015 به عنوان مرکز استراتژیک عملیات نظامی روسیه علیه داعش در مجاورت فرودگاه بین‌المللی باسل اسد ساخته شد. اوایل سپتامبر آمریکا از وجود این پایگاه استراتژیک متعلق به روسیه مطلع شد، سپس مقامات آمریکایی اعلام کردند این موضوع می‌تواند باعث تشدید درگیری‌ها در سوریه بشود. این پایگاه هوایی در 2015 سپتامبر 30 عملیاتی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала