نوار صوتی قتل خاشقجی

© AP Photo / CIAجینا هاسپل رئیس سازمان «سیا»
جینا هاسپل رئیس سازمان «سیا» - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریاست سیا نوارصوتی قتل خاشقجی را گوش داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه واشنگتن پست، جینا هاسپل رئیس سازمان «سیا» در زمان سفر خود به ترکیه از امکان گوش دادن به نوار صوتی بازپرسی و قتل جمال خاشقجی خبرنگار منتقد سعودی برخوردار شد.

جینا هاسپل 22 اکتبر به ترکیه سفر کرد.

به نوشته روزنامه مذکور با استناد به گفته بروس ریدل کارمند سابق «سیا»، اگر در واقع ریاست سیا نوار شکنجه خبرنگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول را شنیده باشد بسختی می تواند آن را از کنگره آمریکا پنهان کند.

بیانیه پارلمان اروپا درباه قتل روزنامه نگار سعودی - اسپوتنیک ایران
بیانیه پارلمان اروپا درباه قتل روزنامه نگار سعودی

نوار صوتی این قضیه، اگر واقعا وجود داشته باشد، مدرک اصلی در پرونده قتل خبرنگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان خواهد بود.

جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر  پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала