فشار بیشتر آلمان علیه ریاض پس از قتل خاشقجی

© REUTERS / Middle East Monitor/Handoutفشار بیشتر آلمان علیه ریاض پس از قتل خاشقجی
فشار بیشتر آلمان علیه ریاض پس از قتل خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با مرگ خاشقجی، آلمان پس از ممنوعیت موقت فروش اسلحه به عربستان سعودی، اقدامات بین المللی بیشتری را اتخاذ خواهد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، جنیس کندنر، عضو کمیته دفاع بوندستاگ حزب جایگزین آلمان در واکنش به اقدامات بین المللی در ارتباط با مرگ جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی اعلام نمود که آلمان پس از ممنوعیت موقت فروش اسلحه به عربستان سعودی، اقدامات بین المللی بیشتری را اتخاذ خواهد نمود.

چه کسی دستور قتل خاشقجی را داده بود؟ - اسپوتنیک ایران
چه کسی دستور قتل خاشقجی را داده بود؟

روز یکشنبه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت که صادرات اسلحه به عربستان سعودی ممنوع می شود، این تصمیم با توجه به شرایط مرگ روزنامه نگار مخالف سعودی صورت گرفته است.
وی گفت: "این (محدودیت فروش اسلحه) تنها یک گزینه است. با توجه به ماهیت این جنایت (قتل خاشقجی) در این مورد ما معتقدیم که آلمان ابتدا باید فروش سلاح های خود را به عربستان سعودی متوقف کند. اکنون پس از مرگ خاشفجی، آلمان باید اقدامات بین المللی بیشتری علیه عربستان سعودی اتخاذ نماید".

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر  پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала