تمجید عراق از رابطه خوب با ایران

© AP Photo / Khalid Mohammedتمجید عراق از رابطه خوب با ایران
تمجید عراق از رابطه خوب با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه عراق، از آمریکا خواست تا این کشور را در خصوص تحریم های ضد ایرانی اش، مستثنی بداند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه عراق با تمجید از روابط حسنه با ایران،‌ از آمریکا خواست کشورش را از از تحریم‌های تحمیلی بر ضد ایران مستثنی کند.

بسته شدن مرز کردستان عراق با ایران - اسپوتنیک ایران
بسته شدن مرز کردستان عراق با ایران

خبرگزاری المیادین در این خصوص اعلام نمود که  وزارت خارجه عراق اعلام کرد بغداد قصد دارد از واشنگتن بخواهد تا آن را از تحریم‌های تحمیلی بر ضد ایران مستثنی کند.

وزارت خارجه عراق با تمجید از توازن در روابط با ایران گفت: تهران از ما در مبارزه با تروریسم حمایت کرد ودر کنار ما ایستاده است.

گفتنی است، پیش از این در تاریخ 8 سپتامبر، اعتراضات گسترده ای در بصره عراق از روز دوشنبه آغاز شده و طی این روزها، هزاران نفر از تظاهرکنندگان خواستار بهبود وضعیت آب آشامیدنی و برق شده‌اند؛روز سه شنبه و چهارشنبه، تظاهرکنندگان عصبانی ساختمانهای اداری و شهری استان را آتش زدند و روز پنجشنبه نیز تظاهرکنندگان دفاتر احزاب و جنبش های سیاسی طرفدار ایران را به آتش کشیدند.
به نقل از ایسنا در ابتدای وقوع حمله به کنسولگری ایران، کارکنان این مکان دیپلماتیک از بصره به منطقه‌ای امن منتقل شده بودند، حمله به کنسولگری ایران با واکنش شدید مقامات وزارت امور خارجه این کشور همراه بود. اما چند روز بعد ساختمان کنسولگری جدید ایران در بصره افتتاح شد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала