ساخت بدل خاشقجی به نفع کیست؟

© REUTERS / Middle East Monitor/Handoutجمال خاشقجی
جمال خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بدل خاشقجی با لباس های او فرار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، در فیلم ویدئویی بدل خاشقجی با لباس های او دیده می شود.

این فیلم یک روز پس از اعلامیه ریاض در باره انتشار خبر کشته شدن خبرنگار منتقد سعودی پخش شد.

مردی که عمدا لباس های خبرنگار را پوشیده بود از ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول خارج شد.

این شخص که او را مصطفی المدنی نامیدند در زمان ورود به کنسلوگری ملبس به پیراهن ساده و شلوار جینز در ساعت 11 صلح  روز 2 اکتبر در تله دوربین افتاد، یعنی 2 ساعت قبل از آنکه خاشقجی برای دریافت اسناد ازدواجش وارد کنسلوگری شود.

به گزارش سی ان ان المدنی پس از کشته شدن خبرنگار از در پشت کنسلوگری خارج شد. او لباس های خاشقجی و عینک او را پوشیده بود و ریش مصنوعی داشت. او پاکت پلاستیکی در دست داشت که احتمالا لباس های خودش در آن بود. پس از چندی او را در مسجد فیروزه ای دیدند که یکی از جاذبه های اصلی استانبول است.

المدنی بعدا در دستشویی لباس های خودش را پوشید و از شر وسایل خاشقجی و ریش مصنوعی خلاص شد.

به گزارش سی ان ان، او بدل خاشقجی و یکی از 15 مردی بود که در قتل عمدی خبرنگار منتقد سعودی دست داشت. آنها به این ترتیب می خواستند همه را فریب بدهند که گویا خاشقجی ساختمان کنسولگری را ترک کرده است.

خاشقچی روزنامه نگار مشهور عربستانی که از اعضای انجمن رسانه های ترک ـ عرب بود از زمان مراجعه به ساختمان سرکنسولگری عربستان در شهر استانبول ناپدید شد.

برخی منابع غیررسمی خبری مدعی قتل خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود توسط ماموران سرویس امنیتی سعودی پس از شکنجه در کنسولگری عربستان شده اند.

بر اساس شایعه منتشر شده، خاشقچی توسط 15 ماموری که در روز و ساعت حضور او در کنسولگری، از عربستان به استانبول آمده بودند، به قتل رسیده است و قاتلان نیز به کشور خود باز گشته اند.

خاشقچی در مقالاتی که در روزنامه واشنگتن پست نوشته بود، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان در عربستان انتقاد کرده بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала