استعفای ولیعهد سعودی

© YouTube / WSTمحمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود
محمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولیعهد سعودی با خطر استعفا روبرو شده است.

به گزارش اسپوتنیک، سعد الفقیه رهبر «جنبش اصلاحات اسلامی» اپوزیسیون مقیم بریتانیا معتقد است که قتل جمال خاشقجی خبرنگار سعودی به کناره گیری ولیعهد محمد بن سلمان از تاج وتخت سلطنتی خواهد انجامید.

به عقیده وی، مقالات منتشره در مطبوعات آمریکایی در انتقاد از حاکمان کنونی سعودی باعث آن شد تا جمال به قتل برسد. اما به گفته الفقیه، جمال حتی یک روز هم بطور واقعی به مخالفت با نظام دست نزده بود.

تعلیق سفرهای سیاسی به عربستان از سوی چند کشور غربی - اسپوتنیک ایران
تعلیق سفرهای سیاسی به عربستان از سوی چند کشور غربی

سعد الفقیه در این باره گفت:«وقتی بن سلمان بازداشت های نوبتی را در کشور دامن زد، جمال در مقالات خود از قربانیان این اقدام بن سلمان دفاع کرد. ازآنجا که مقالات او در آمریکا منتشر شدند این امر بر افکار عمومی در آمریکا تأثیر گذاشت و جمال از نظر بن سلمان خطرناک ترین مخالف جلوه کرد».

مطابق با اطلاعات رهبر جنبش نامبرده که دهها سال است در لندن زندگی می کند، تعدادی از اعضای خانواده سلطنتی دیدارهای محرمانه ای با هدف پیدا کردن راه حلی برای رفع بحرانی که قتل جمال خاشقجی خبرنگار منتقد سعودی به وجود آورده برگزار می کنند.

الفقیه معتقد است:«محمد بن سلمان در آینده نزدیک از سمت جانشین تاج و تخت سلطنتی کنار گذاشته خواهد شد. یا کودتای داخلی صورت خواهد گرفت یا او مجبور خواهد شد به دلیل فشار از خارج استعفا بدهد. هرچه باشد او دیگر هرگز در سمت پادشاه عربستان سعودی حکومت نخواهد کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала