اعلام نتیجه گفتگوی پمپئو و پادشاه عربستان

© AP Photo / Virginia Mayoاطمینان ترکیه از قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان
اطمینان ترکیه از قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه امریکا، نتایج بحث با شاه عربستان در مورد قتل خاشقجی را منتشر نمود.

به گزارش اسپوتنیک، پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به عربستان سعودی اعلام کرد که مقامات عربستان سعودی خاطر نشان ساختند که تحقیقات در مورد ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگاری سعودی را با نتیجه گیری کامل و شفاف آن و هرچه که اتفاق افتاده است، بررسی می کنند. 

تظاهرات علیه عربستان سعودی در ترکیه - اسپوتنیک ایران
تظاهرات علیه عربستان سعودی در ترکیه

مایک پومپئو روز سه شنبه، در ریاض با شاه عربستان سعودی، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود و شاهزاده محمد بن سلمان آل سعود ملاقات نمود.

پومپئو طی بیانیه ای پس از این دیدار گفت: "ما مکالمات مستقیم و صادقانه با مقامات عربستان سعودی داشتیم. من بر اهمیت انجام تحقیقات دقیق، شفاف و سریع پافشاری کردم و رهبری عربستان تعهد کرد که تحقیقات کامل را در زمینه انجام دهند".

گفتنی است، «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار و تحلیلگر عربستانی طی هفته گذشته ـ دوم تا هفتم ـ در کنسولگری کشورش در استانبول به قتل رسیده است. اقدامی که یک توطئه طراحی‌شده و قتل از پیش تعیین‌شده برای از میان برداشتن یکی از جدی‌ترین و فعال‌ترین منتقدان حکومت آل سعود در عربستان عنوان شده است.

پیش از این، دفتر دادستان کل ترکیه اعلام کرد به شواهدی دست پیدا کرده اند که فرضیه به قتل رسیدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول را تقویت می کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала