اطمینان ترکیه از قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر اطمینان ترکیه از قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان
اطمینان ترکیه از قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس ترکیه به شکل پنهانی از شبکه فاضلاب منشعب از ساختمان کنسولگری عربستان در ترکیه، نمونه برداری کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، پلیس ترکیه حتی قبل از آنکه به منظور بازرسی وارد ساختمان کنسولگری عربستان سعودی شود به شکل پنهانی از شبکه فاضلاب منشعب از ساختمان نمونه برداری کرده است.

تظاهرات علیه عربستان سعودی در ترکیه - اسپوتنیک ایران
تظاهرات علیه عربستان سعودی در ترکیه

به نقل از این خبرگزاری مقامات امنیتی و پلیس ترکیه در مورد روزنامه نگار منتقد عربستانی، جمع‌بندی نهایی خود را به شکل تدریجی در اختیار رسانه‌ها می‌گذارند. آنها این اطلاعات را از طریق سی ان ان و آسوشیتدپرس منتشر می‌کنند و چنین به نظر می‌رسد که دلیل این اقدام آنها آن است که ترکیه نمی‌خواهد به شکل جدی روابط خود را با عربستان سعودی فدای این موضوع کند.
بعد از ظهر دیروز، کنسول عربستان در ترکیه به طور ناگهانی خاک ترکیه را ترک کرد و بسیاری این موضوع را به عنوان فرار پیش از اثبات جرم تلقی کردند. از سوی دیگر، تیم پلیسی و قضایی ترکیه با ورود به ساختمان کنسولگری عربستان شد، به اندازه بار دو کامیون نمونه برداری از دیوار ساختمان، خاک باغچه و سایر قسمت‌های ساختمان صورت گرفت. پلیس ترکیه حتی قبل از آن که به منظور بازرسی وارد ساختمان شود، به شکل پنهانی از شبکه فاضلاب منشعب از کنسولگری نمونه برداری کرده است.
از فایل صوتی کنسول عربستان خطاب به افرادی که با روزنامه نگار جمال خاشقجی درگیر شده‌اند، می‌گوید: اینجا و داخل کنسولگری این کار را انجام ندهند تا او را به دردسر نیندازند.
گفتنی است، جمال خاشقجی دوم اکتبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала