‌تمامی مظنونان به قتل خاشقجی با بن سلمان مرتبط اند

© AP Photo / Jacquelyn Martin‌تمامی مظنونان به قتل خاشقجی با بن سلمان مرتبط اند
‌تمامی مظنونان به قتل خاشقجی با بن سلمان مرتبط اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیویورک تایمز می گوید که تمامی ۱۵ مظنون به قتل روزنامه نگار منتقد سعودی با ولیعهد عربستان در ارتباط بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که مظنونان به قتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار سعودی با "محمد بن سلمان" در ارتباط بودند.

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا خواست تا ولیعهد عربستان برکنار شود - اسپوتنیک ایران
سناتور جمهوری‌خواه آمریکا خواست تا ولیعهد عربستان برکنار شود

این روزنامه نوشت: یکی از مظنونان در سفر بن سلمان به پاریس و مادرید همراه وی بوده و یکی دیگر نیز از همراهان ولیعهد سعودی در سفر اخیرش به نیویورک با بن سلمان بوده است. تمامی 15 مظنون به قتل خاشقجی از افسران امنیتی و سازمان اطلاعاتی بودند و بر اساس تحقیقات انجام شده دست کم 9 نفر از آنها در ارتش و سازمان امنیت عربستان کار می کنند.
نیویورک تایمز نوشت: ارتباط مستقیم مظنونان با بن سلمان، تبرئه وی از قتل خاشقجی را سخت می کند.
جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.
پیش از این، دفتر دادستان کل ترکیه اعلام کرد به شواهدی دست پیدا کرده اند که فرضیه به قتل رسیدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول را تقویت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала