احتمال حمله نظامی به ونزوئلا از سوی برزیل

© AFP 2023 / Juan Barettoاحتمال حمله نظامی به ونزئلا از سوی برزیل
احتمال حمله نظامی به ونزئلا از سوی برزیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر آینده امور خارجه برزیل، از حمله نظامی به ونزوئلا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، لوئیس فیلیپ د اورلئن عضو حزب اجتماعی و لیبرال برزیل، از طرفداران بولسانرائو کاندیدای رئیس جمهوری در برزیل اعلام نمود که مداخله نظامی در ونزوئلا امکان پذیر است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در 28 اکتبر در برزیل برگزار خواهد شد. در دور اول، بولسانرائن با 46 درصد در صدر ایستاد.

افشای نقشه های آمریکا برای توطئه در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
افشای نقشه های آمریکا برای توطئه در ونزوئلا

به نقل از این دیپلمات برزیلی: "ما یک دیکتاتوری در همسایگیمان داریم، اما ما هیچ سیاستی در قبال انها انجام نداده ایم… ما باید مطابق با اصول عمل کنیم، ما باید دیکتاتوری در امریکا لاتین را حذف کنیم، من امکان مداخله نظامی را بعید نمی دانم".

این عضو پارلمان برزیل اظهار داشت که اقدامات علیه رئیس جمهور نیکولا مادورو لزوما به معنای حمله به ونزوئلا نیست، این مداخله می تواند حمایت مالی و تدارکاتی از گروه های مخالفانی باشد که سعی در سرنگونی رژیم ونزوئلا دارند.

در ماه سپتامبر، لوئیس آلماگرو، دبیر کل سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) اظهار داشت که برای حل و فصل وضعیت در ونزوئلا، از جمله حمله نظامی، باید اندیشید. در پاسخ، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، آلماگرو را "زباله" خواند و مقامات نیکاراگوئه خواستار استعفای وی شدند.

پیش از این، در ویدئوی نشان داده شده از شبکه تلویزیونی ونزوئلا تی وی دیده می شود که چگونه یکی از پناهچویان خود را با گریه به نزد دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی رسانده و در خواست می کند به ونزوئلا کمک شود.
به گزارش سازمان بین المللی مهاجرت تعداد ونزوئلایی هایی که از میهن خود خارج شده و به کشورهای دیگر پناهنده شده اند در دوره بین سالهای 2015 و 2017 بیش از ده برابر افزایش یافته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала