آیا بهبود روابط آمریکا و روسیه ممکن است؟

© Fotolia / KLimAx Fotoروسیه و آمریکا
روسیه و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
راه حلی برای بهبود روابط روسیه و آمریکا پیشنهاد شد.

ویلیام پری وزیر دفاع سابق آمریکا معتقد است که روسیه و آمریکا به گفتگو و دیالوگ وسیع تری در سطح غیررسمی مثلا در زمینه  گردهمایی «دیالوگ فورت روس» نیاز دارند.

وی پس از جمعبندی نتایج کنفرانس«دیالوگ فورت روس» که در سان فرانسیسکو برگزار شد اعلام نمود:«روابط آمریکا — روسیه در وضعیت بدی قرار دارد و باید بهبود یابد. تنها راه بهبود آن گفتگو و دیالوگ است. کنفرانس سالانه محافل اجتماعی، سیاسی، تجاری و علمی روسیه — آمریکا به نام "Dialogue Fort-Ross" یکی از این گفتگوهاست. باید اینگونه کنفرانس ها بیشتر برگزار شوند.  این نوع گفتگوها باید به سطح رسمی رسانده شوند.

کرملین - اسپوتنیک ایران
آیا گفتگو بین ایران و اسرائیل ممکن خواهد بود؟

دیالوگ فورس-روس که یک کنفرانس سالانه روسیه —آمریکاست، شخصیت های فرهنگی، سیاسی و کارفرمایان و کارشناسان را گردهم می آورد. اولین دیدار در ماه مه 2017 در شهرهای پسکوف و ایزبورسک روسیه برگزار شد. ماه مه 2018 این کنفرانس در نوگورود کبیر برگزار خواهد شد.

این کنفرانس به افتخار فورت روس، شهرک نشین روسی سده 19 در کالیفرنیا نامیده شده است. هم اکنون دژ فورت روس موزه تاریخی در پارک ملی آمریکاست. موزه فورت روس در کالیفرنیا سمبل همکاری فرهنگی و کاری دو کشور شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала