آغاز بازرسی از سفارت عربستان در ترکیه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyآغاز بازرسی از سفارت عربستان در ترکیه
آغاز بازرسی از سفارت عربستان در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنسولگری سفارت عربستان سعودی در استانبول بعد از ظهر امروز، مورد بازرسی قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های ترکیه با اشاره به منابع مطلع در وزارت امور خارجه ترکیه، گزارش دادند که کنسولگری سفارت عربستان سعودی در استانبول بعد از ظهر امروز، مورد بازرسی قرار می گیرد.

تظاهرات علیه عربستان سعودی در ترکیه - اسپوتنیک ایران
تظاهرات علیه عربستان سعودی در ترکیه

روز ده اکتبر یک خودروی ون مشکی رنگ در ترکیه به ظن قرار داشتن جسد جمال خاشقجی در آن تحت پیگرد قرار گرفت. این روزنامه‌نگار منتقد سعودی که در سال 2017 میلادی به امریکا رفته و در آنجا در روزنامه واشنگتن پست مقاملات انتقادی علیه ریاض می نوشت ، از 2 اکتبر(سه شنبه 10 مهر) بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است.
دیرتر گزارش دادند که آنکارا در تماسی با واشنگتن از موجود بودن ویدئوهایی خبر داد که کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان را داخل کنسولگری عربستان در استانبول تأیید می‌کند.
در این ویدئوها خاشقجی و بازجویانش و نحوه شکنجه و کشته شدن او نشان داده می‌شود. همچنین صدای ضربات تیم امنیتی شنیده می‌شود که خاشقجی را قبل از کشتن و تکه تکه کردن مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
خاشقچی که به عنوان مقاله نویس روزنامه واشنگتن پست از سال ۲۰۱۷ در آمریکا زندگی می کرد، دوم اکتبر در ترکیه ناپدید شد. به گفته ی نامزد وی، کارکنان کنسولگری از خبرنگار برای تکمیل مدارک دعوت کردند ولی همسرش را به درون ساختمان راه ندادند. بعد از پنج ساعت انتظار یکی از کارکنان کنسولگری به دختر اطلاع داد که خاشقجی خارج شده و منتظرش نباشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала