کره شمالی از ارائه فهرست تاسیسات هسته ای به آمریکا، خودداری کرد

© AFP 2023 / Anthony Wallaceکره شمالی از ارائه فهرست تاسیسات هسته ای به آمریکا، خودداری کرد
کره شمالی از ارائه فهرست تاسیسات هسته ای به آمریکا، خودداری کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیم جونگ اون از ارائه فهرستی از تاسیسات هسته ای کشورش به ایالات متحده خودداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه یومیوری ژاپن روز دوشنبه با اشاره به منابع نامشخص خود گفت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با ارائه فهرستی از تاسیسات هسته ای برای بازرسی قبل از امضای اعلامیه رسمی پایان دادن به جنگ کره در سالهای 1950-1953، به پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا خودداری کرد.

افشای جزئیات مذکرات پمپئو و رهبر کره شمالی - اسپوتنیک ایران
افشای جزئیات مذکرات پمپئو و رهبر کره شمالی

به گفته وی، در پاسخ به درخواست پومپئو برای ارائه حداقل فهرست جزئی تاسیسات هسته ای کره شمالی، کیم جونگ اون ادعا کرده است که "در صورت عدم وجود اعتماد، حتی اگر لیست ارائه شود، ایالات متحده همچنان به آن باور نخواهد داشت".
کیم جونگ اون به نقل از روزنامه یومیوری گفت: "ممکن است سپس لازم باشد که اطلاعات بازیابی شود که این امر اختلافاتی را بوجود می آورد".
رهبر کره شمالی تأکید کرد که "برای ارائه پرونده، اول از همه، ایجاد اعتماد بین ایالات متحده و کره شمالی ضروری است".
گفتنی است، پیش از ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کره بود که به رهبر کره شمالی اعتماد دارد. ترامپ نوشت: "وزیر امور خارجه پمپئو در آینده نزدیک عازم کره شمالی خواهد شد، به احتمال زیاد، پس از حل بحران در روابط تجارتی ما با چین این سفر صورت خواهد گرفت. در عین حال من صمیمانه ترین احترامات خود را به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تقدیم می کنم. امیدوارم او را به زودی ببینم".
پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ۱۲ ژوئن سال جاری در سنگاپور دیدار نمودند. کیم جونگ اون و دونالد ترامپ پس از ادای جملاتی کوتاه مقابل خبرنگاران، پشت درهای بسته با یکدیگر دیدار نمودند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала