افزایش قربانیان آب آشامیدنی مسموم در عراق

© AP Photo / Khalid Mohammedافزایش قربانیان آب آشامیدنی مسموم در عراق
افزایش قربانیان آب آشامیدنی مسموم در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
111 هزار نفر در عراق با اب آشامیدنی غیربهداشتی مسموم شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه دفتر مدیر دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر بصره، شمار افرادی که با آب آشامیدنی در استان بصره در جنوب عراق مسموم شده اند، به 111 هزار نفر افزایش یافته است. پیش از این، سازمان فوق تعداد قربانیان را 27 هزار نفر اعلام کرده بود.

باز هم ایران ضربه فنی را در عراق زد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
باز هم ایران ضربه فنی را در عراق زد

در این بیانیه آمده است که شمار موارد مسمومیت آب آلوده به 111 هزار نفر افزایش یافته است. از سوی دیگر، کمیساریا متوجه شده است که برخی از دانش آموزان نیز از آغاز سال تحصیلی از کمبود آب اشامیدنی رنج می برند.
این کمیسیون منتظر استدلال روشن و جدی در مورد این موضوع از سوی دولت مرکزی و مقامات محلی است.

تظاهرات در عراق در روز 8 ژوئیه از بندر جنوبی بندر بصره آغاز شد. این تظاهرات پس از مرگ یکی از تظاهرکنندگان اعتراض به بیکاری و بدتر شدن اقتصاد در عراق افزایش یافت. اعتراضات از بصره به سایر استان های جنوب کشور گسترش یافته است: میسان، کربلا، نجف، دقر و بابل از جمله این شهر ها می باشد. اعضای تظاهرکنندگان و خواسته های آنها توسط قدرت روحانی شیعیان عراقی علی السیستانی حمایت می شوند. تظاهرکنندگان خواستار این هستند که مقامات به قطع برق پایان دهند و آب اشامیدنی را تامین نمایند.
پیش از این در خبرها آمده بود که امریکا کارکنان کنسولگری خود در شهر بصره عراق را در رابطه با وجود سطح بالای خطر از جانب "شبه نظامیان مورد حمایت ایران" تعطیل می کند.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را ABC News با استناد به دستور صادره در اینباره گزارش داده است.
طوری که سخنگوی رسمی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد سفارت آمریکا در بغداد به ارائه همه انواع خدمات کنسولی به اهالی بصره و اطراف این شهر ادامه خواهد داد.
پیشتر آمریکا تهدید کرده بود که اگر ایران به حمایت از حملات معترضان عراقی به کنسولگری خود در بغداد ادامه دهد، پاسخ سریع و دندان شکنی خواهد داد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала