ریاض تهدید کرد که به تحریم های احتمالی آمریکا و انگلیس پاسخ دهد

© AP Photo / Emrah Gurelریاض تهدید کرد که به تحریم های احتمالی آمریکا و انگلیس پاسخ دهد
ریاض تهدید کرد که به تحریم های احتمالی آمریکا و انگلیس پاسخ دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان تهدید کرد که اقداماتی را علیه تحریم های احتمالی آمریکا و بریتانیا انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیۀ یک نماینده ارشد سعودی، عربستان سعودی تهدید کرد که اقدامات شدید و جدی در پاسخ به تحریم های احتمالی آمریکا و انگلیس بدهد که پس از ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف عربستان قرار است بر این کشور وضع شود.

یک مقام مسئول در عربستان سعودی گفت: ریاض هر گونه تهدید و تلاش برای ضربه زدن به عربستان را چه از طریق تهدید به تحمیل تحریم‌های اقتصادی، چه از طریق فشار سیاسی یا از طریق اتهامات ساختگی… به طور کامل رد می‌کند.

این مقام مسئول که نامش فاش نشد، گفت: عربستان سعودی در جایگاه پیشگام خود در دو جهان عربی و اسلامی، نقشی پررنگ در تحقیق امنیت و ثبات، رفاه منطقه و جهان، مبارزه با تروریسم و افراطگرایی، تقویت همکاری اقتصادی، تعمیق صلح و ثبات منطقه و دنیا ایفا کرده… و هرگونه تهدید را رد می‌کند… و موضعش بر خلاف همه شرایط و هر فشاری، ثابت می‌ماند. وی بدون نام بردن از آمریکا یا کشوری دیگر گفت: عربستان تأکید می‌کند که اگر هر اقدامی علیه خود ببیند،‌آن را با اقدامی بزرگ‌تر پاسخ می‌دهد چرا که اقتصاد عربستان، نقشی مؤثر و پویا در اقتصاد جهانی ایفا می‌کند و اقتصاد پادشاهی عربستان، جز از اقتصاد جهانی تأثیر نمی‌پذیرد.

این نخستین واکنش تقابلی عربستان سعودی به دولت آمریکا در زمان ریاست دونالد ترامپ است که با آن روابطی گرم دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала