آیا صادرات نفت ایران به صفر رسانده خواهد شد؟

CC0 / PIxabay / نفت
نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صادرات نفت ایران ادامه خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک، عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه ایران در خصوص به صفر رساندن صادرات نفت ایران گفت:« ایده های متفاوتی برای ادامه صادرات نفت ایران وجود دارد که یکی از آنها طراحی سیستم محاسبات است. با بعضی از واردکنندگان نفت ایران به توافق های دو جانبه در خصوص  فروش نفت رسیدیم و با تعدادی دیگر در انتظار آغاز کار «اس پی وی» (سیستم محاسبات با هدف خاص)اروپایی هستیم.

ما با کار توافق های دوجانبه در باره فروش نفت آشنا هستیم که تا قبل از اجرایی شدن برجام عمل می کرد. حالا دوباره مذاکرات را انجام می دهیم. اطمینان داریم که می توانیم این مسائل را رفع سازیم.

دریای عمان، خانه ای جدید برای نفت ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دریای عمان، خانه ای جدید برای نفت ایران

در رابطه با بستن تنگه هرمز توسط ایران، باید گفت که این یک تهدید نیست. این یک واقعیت است. تمام کشورهای منطقه خلیج فارس می خواهند نفت خود را بفروشند و جهان به نفت و دیگر منابع انرژی منطقه نیاز دارد.

از اینرو باید تمام تلاش خود را بکار ببریم تا تولیدکنندگان نفت بتوانند آن را بفروشند و مردم منطقه از زندگی خود لذت ببرند. هر نوع توافقی باید برای همه قابل قبول باشد. اگر یک کشور حذف شود و کاری بکنید که فروش نفت یک کشور به صفر رسانده شود که ترامپ قصد انجام آن را دارد، این موضوع برای کل منطقه مسأله ساز خواهد بود.

اگر می خواهیم منطقه در صلح و ثبات بسر ببرد ، تمام تولیدکنندگان نفت باید از امکان فروش نفت خود برخوردار باشند».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала