روسیه از استفاده از تحریم ها علیه کره شمالی برحذر داشت

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از استفاده از تحریم ها علیه کره شمالی برحذر داشت
روسیه از استفاده از تحریم ها علیه کره شمالی برحذر داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نباید از تحریم ها برای مجازات جمعی کره شمالی استفاده شود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه با سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل ابراز داشت که تحریم ها علیه کره شمالی نباید مبدل به ابزاری برای مجازات جمعی بشود.

وزیر امور خارجه روسیه متذکر شد:«در شرایط کنونی، تشدید تحریم ها از سوی غرب علیه کره شمالی بی موقع است. در شرایطی که پیونگ یانگ آمادگی خود برای همکاری را نشان میدهد و پیشرفت مثبتی در رابطه با باثبات سازی اوضاع در منطقه مشاهده می شود، «سفت کردن پیچ تحریم ها» از سوی غرب علیه کره شمالی نابجا خواهد بود».

نبنزیا: تحریم مشکل هسته ای کره شمالی را حل نمی کند - اسپوتنیک ایران
نبنزیا: تحریم مشکل هسته ای کره شمالی را حل نمی کند

مسکو از تمام کشورهایی که دست به اعلام تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی می زنند می خواهد از اینکار اجتناب ورزند.

وی در ادامه گفت:«تحریم های یکجانبه و ثانوی که آمریکا و بعضی از متحدان آن کشور با دور زدن و علاوه بر تحریم های شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کنند، قابل پذیرش نیستند.چنین اقدامات یکجانبه  نقض حاکمیت و منافع مشروع کشورهای عضو و بر خلاف قوانین و مقررات تجارت بین الملل است. افزون بر آن باعث تضعیف یکپارچگی تحریم های مصوبه شورای امنیت می شود. یکبار دیگر آن کشورهایی را که دست به چنین تحریم هایی می زنند فرا می خوانیم از انجام اینکار خودداری ورزند».

سرگی لاوروف در ادامه گفت که اغلب این نوع اقدامات مبدل به ابزاری برای رقابت ناعادلانه و ترساندن بازرگانان از کشورهای سوم می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала