دستور اسرائیل به ارتش کشور برای ادامه مقابله با ایران در سوریه

© AP Photo / Ariel Schalitدستور اسرائیل به ارتش کشور برای ادامه مقابله با ایران در سوریه
دستور اسرائیل به ارتش کشور برای ادامه مقابله با ایران در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کابینه نظامی سیاسی اسرائیل به نیروهای نظامی کشور دستور داد تا عملیات ها علیه حضور نیروهای ایرانی در سوریه را با حفظ هماهنگی با همکاران روسی و امنیت ادامه دهند.

به گزارش اسپوتنیک ، این بیانیه در پایان اجلاس وزرا منتشر شد.
کابینه اوضاع به وجود آمده در ارتباط با وخیم شدن رابطه با روسیه را بررسی کرد. شرایطی که در نتیجه حادثه ایل 20 نیروی هوایی روسیه پیش آمده است.
در این بیانیه آمده است: " کابینه به ارتش دفاعی اسرائیل دستور داد که اقدامات علیه حضور نظامی ایران در سوریه را با حفظ هماهنگی با روسیه در زمینه امنیت ادامه دهند."
روسیه و اسرائیل از پاییز سال 2015 مکانیزم هماهنگی را اجرا می کنند که از برخورد اتفاقی آنها و حوادث خطرناک طی عملیات در سوریه جلوگیری می کند.
وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را ، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала