آمریکا خواهان امضای توافقی جدید با ایران

© AFP 2023 / Carlos Barriaآمریکا خواهان امضای توافقی جدید با ایران
آمریکا خواهان امضای توافقی جدید با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا بر امضای توافق جدید با ایران امیدوار است، توافقی که برنامه ی هسته ای و توسعه ی موشک بالستیک ایران را در بر می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک روز چهارشنبه نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران برایان هوک در جریان سخنرانی اش در دانشگاه هادسون در این خصوص صحبت کرد.
بر اساس اطلاعات رسانه های غربی، وی همچنین خاطر نشان کرد که در تهران علی رغم بیانیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مایک پامپئو وزیر خارجه در خصوص آمادگی شان به دیدار با مقامات ایران، به انجام مذاکره تمایلی نشان نمی دهند.
به گفته وی در واشنگتن به روشنی گفته اند که برای مذاکره با ایران آماده اند. در عین حال هوک ادامه داد که رهبر ایران آیت الله خامنه ای ، رئیس جمهور حسن روحانی و جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور اذعان داشته اند که به مذاکره علاقه ای ندارند.
هوک افزود: « این مواضع آنهاست و ما به آن احترام می گذاریم.»
پیشتر ترامپ گفته بود که امکان اجرای مذاکره با طرف ایران به تهران ربط دارد نه او.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала