روسیه ، توسعه برنامه هسته ای را حق مسلم ایران می داند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyروسیه ، توسعه برنامه هسته ای را حق مسلم ایران می داند
روسیه ، توسعه برنامه هسته ای را حق مسلم ایران می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو معتقد است که توسعه برنامه هسته ای ایران در واقع حق مسلم تهران است و تمامی مسائل بروز کرده در این زمینه باید بدون اعمال فشار و پشت میز مذاکره حل شوند.

به گزارش اسپوتنیک سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در زمینه صحبت کرد. وی بیان داشت: « ما خواستار حل همه مشکلاتی که در ارتباطات بین دولت ها رخ می دهد، از طریق گفتگو و رسیدن به توافق بوده و هستیم. از این نقطه نظر مشخص است که چطور به مسئله ی برجام ایران و سایر مشکلاتی که همتاهای آمریکایی در برجام و رفتار ایران مشاهده می کنند، دیده و توجه ما را جلب می کند.»
ریابکوف خاطر نشان نمود که در مسکو بر توسعه ی برنامه هسته ای ایران معتقد بود و آنرا حق مسلم طرف ایرانی می دانند. این روش تضمین منافع امنیتی دولت مذکور است.
این دیپلمات عالی رتبه روسیه افزود: «ضمن اینکه سایر اعضای جامعه بین الملل از جمله آمریکا و برخی متحدینشان از جمله در اروپا و خارج از مرزهای آن ممکن است نظر دیگری راجع به این مسئله داشته باشند.»
ریابکوف تاکید کرد: « اگر طرفین آمادگی بحث و بررسی این موضوع را پشت میز مذاکره داشته باشند، ما بدیهی است که بدون تعصب با آن برخورد می کنیم همانطور که قبل هم گفتیم، وقتی که ایده های اینچنینی مخصوصا از طرف طرف فرانسوی مطرح شر. اما ما یک چیز را می دانیم، اینکه تلاش برای اعمال فشار سیاسی، اقتصادی و از جمله نظامی نتیجه ای نخواهد داشت. هر توافقی یک تعادل مصالحه ، تعادل امتیازات علی الخصوص امتیازات متقابل است.»
معاون وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرد: « اما یک بار دیگر تاکید می کنم که در نهایت مسئله در جریان سیاسی و در آمادگی تمامی طرفین از جمله طرف ایرانی باید با کلید مذاکره بحث و بررسی شود. روسیه از جانب خود در صورت لزوم آماده است که در این کار سهم مشورتی لازم را ارائه دهد.»
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала