توافق دو کره درباره خلع سلاح هسته ای

© REUTERS / Pyeongyang Press Corps/Poolتوافق دو کره بر خلع سلاح هسته ای
توافق دو کره بر خلع سلاح هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دیدار رهبران کره شمالی و کره جنوبی، کاهش سلاح های هسته ای به تصویب رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس یون هو، در روز چهارشنبه 19 سپتامبر کیم جونگ اون و مون جائه این یک بیانیه مشترک را امضا کردند.

پس از امضای این توافقنامه، جزئیات آن بلافاصله منتشر نشد. در نهایت در یک کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور کره جنوبی اعلام نمود که پیونگ یانگ و سئول، به ویژه، توافق کردند که تا این شبه جزیره از سلاح های هسته ای محفوظ بماند.

دختر 9 ساله رقاص در پیونگ یانگ و دختر 10 ساله ای از کره جنوبی در هفته مد سئول - اسپوتنیک ایران
شباهت ها و تفاوت های مردم دو کره

همچنین در روز چهارشنبه، موافقت نامه نظامی بین کشورها امضا شد. وزرای دفاع دو کشور در حضور رهبران خود این توافقنامه نظامی را امضا نمودند. این سند پیش بینی کاهش تنش بین دو کره را برای از بین بردن خطر جنگ تاکید می کند.

از 18 تا 20 سپتامبر، پیونگ یانگ میزبان پنجمین اجلاس بین کره است (سومین اجلاس). دو اجلاس اول در سال 2000 و 2007 صورت گرفت. سه بعدی در بهار 2018 بود. روابط میان دولت و توافق برای حرکت به سوی خلع سلاح هسته ای کامل و صلح در شبه جزیره از موضوعات اصلی این گفتگوها می باشد.

گفتنی است، پیش از این در خبرها آمده بود که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی مون جائه این در لیموزین رو باز با تکان دادن دست به استقبال مردمی که در طول جاده ایستاده بودند، از فرودگاه تا شهر پیونگ یانگ رفتند. سپس در ماشین لیموزین " مرسدس" روباز به پیونگ یانگ رفتند. این سومین دیدار مون جائه و کیم جونگ و پنجمین اجلاس بین دو کره از زمان فروپاشی کره به دو بخش پس از جنگ جهانی دوم است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала