واکنش ترامپ به سقوط هواپیمای روسیه در سوریه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش ترامپ به سقوط هواپیمای روسیه در سوریه
واکنش ترامپ به سقوط هواپیمای روسیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا، سقوط هواپیمای نظامی روسیه در سوریه را غم انگیز خواند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در جریان نشست مطبوعاتی با آندژی دودا، همتای لهستانی خود اظهار داشت که هواپیمای نظامی ایل-۲۰ نیروی هوایی روسیه از سوی دولت سوریه ساقط شده است.

ترامپ در این خصوص گفت: «بر اساس اطلاعات موجود می توان نتیجه گیری کرد که سوریه، هواپیمای روسی را ساقط نموده است. من درک می کنم که در این رویداد دستکم ۱۴ تن کشته شده اند و این یک اتفاق بسیارغم انگیز است."

واکنش پنتاگون به سقوط هواپیمای ایل-20 روسیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
واکنش پنتاگون به سقوط هواپیمای ایل-20 روسیه در سوریه

گفتنی است پیش از این، شان رایان سخنگوی ارتش آمریکا در این خصوص گفت: "ائتلاف بین الملل در این قضیه دخالتی نداشته است. اظهار نظر این مورد بسیار دشوار است، زیرا این حادثه به تازگی رخ داده است. مطمئن هستم که تحقیقات در مورد چگونگی این حادثه جریان دارد." پیش از این، نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل در خصوص حمله به هواپیمای نظامی ایل-۲۰ ابراز همدردی نمود.

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع  روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را ، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала