ترامپ، یک دیوار دیگر می سازد

© AFP 2023 / Guillermo Ariasترامپ، یک دیوار دیگر می سازد
ترامپ، یک دیوار دیگر می سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این بار ترامپ می خواد دور صحرای بزرگ آفریقا دیوار بکشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری اروپا پرس، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد دیوار بزرگی در آفریقا بسازد.

به نقل از رئیس جمهور آمریکا، ساخت دیوار مساله مهاجران را در اروپا حل نخواهد کرد، اما باید دانست که جمعیت آفریقا در 20 سال آینده دو برابر خواهد شد. وزیر امور خارجه اسپانیا به نقل از ترامپ اشاره کرد که جامعه اروپایی به اندازه کافی جایی برای بیش از یک درصد از مهاجران ندارد، به خصوص اگر این مهاجران مسلمان باشند.

مکزیک  و مخارج احداث دیوار در مرزش با آمریکا - اسپوتنیک ایران
مکزیک و مخارج احداث دیوار در مرزش با آمریکا

وزیر امور خارجه اسپانیا گفت که اگر ایتالیا سیاست خود را برای کاهش هجوم مهاجران به کشور ادامه دهد، اروپا از یک بحران بزرگ جدید جلوگیری می کند.

گفتنی اس، ساختن دیوار در مرز با مکزیک، ایده ترامپ بوده است. ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در ژانویه 2017 دو فرمان را امضا کرد:  ساخت یک دیوار در مرز با مکزیک، و جلوگیری از مهاجرت بیشتر به این کشور. در اوایل ماه اوت، رئیس جمهور آمریکا دستور ساخت بخش های بزرگ این دیوار را صادر کرد.

گفتنی است، پیش از این شبکه تلویزیونی فاکس نیوز ترامپ در خصوص دیدار وی با هوادارانش در شهر تامپ ایالت فلوریدا چنین گزارش داد:" ما 1.6 میلیارد دلار داریم و کار احداث بخش های بزرگی از مرز را آغاز کرده ایم". 
رئیس جمهور آمریکا افزود واشنگتن از جمله با احداث دیوار سطح بیسار خوب امنیت را تامین می کند.
پیشتر ترامپ ضرورت تقویت در مرز جنوبی آمریکا را با استناد به سطح بی سابقه بزهکاری در مکزیک توضیح داده بود.
یاداور می شود ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک برای جلوگیری از وروئد مهاجران غیر قانونی یکی از وعده های ماقبل انتخاباتی اصلی ترامپ بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала