دیدار دوم ترامپ با کیم جونگ اون

© AP Photo / Andrew Harnikترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ:من از رهبر کره شمالی خوشم آمده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت:«من از کیم جونگ اون خوشم آمده است و او هم از من خوشش آمده است. حالا در آنجا به جای صدای آزمایش موشک های بالستیکی، سکوت برقرار است. ارتباط شخصی من و کیم خوب است».

رئیس جمهور آمریکا ابراز داشت برای دیدار دوم با رهبر کره شمالی آماده است. وی به خبرنگاران گفت که همانا تلاش او بود که کره شمالی آزمایشات موشکی و هسته ای را متوقف کرد. این امر به دلیل آن صورت گرفت که ارتباط من و رهبر کره شمالی برقرار شده و ادامه می یابد.

«من آزمایشات موشکی و هسته ای کره شمالی را متوقف کردم. ژاپن خیلی راضی است.  بعد چه خواهد شد؟ هیچکس نمی داند. خواهیم دید چه خواهد شد. من از کیم خوشم می آید و او هم از من خوشش می آید.  حالا در آنجا سکوت برقرار است».

صبح روز 12 ژوئن 2018 دیدار دو رئیس‌جمهور آمریکا و کره شمالی، دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در هتل کپلا واقع در جزیره سنتوزای سنگاپور برگزار شد. دونالد ترامپ و کیم جونگ اون گفتگوهایشان را بصورت دو نفره فقط با حضور دو مترجم پشت درهای بسته برگزار کردند و در پایان گفتگوها دو طرف سندی را امضا کردند. به دنبال آن مذاکرات با حضور مشاوران ارشد دو طرف ادامه یافت. مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، جان کلی رئیس دفتر کاخ سفید، و جان بولتون، مشار امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ را همراهی می‌کردند، و «کیم یونگ چول» یکی از نزدیک‌ترین دستیاران رهبر کره شمالی، «ی یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی و «ری سو یونگ» وزیر خارجه کره شمالی در سالهای 2014 تا 2016 همراه کیم جونگ اون حضور داشتند.

سند امضا شده دارای چهار بند است که در آن ترامپ به ارائه ضمانت‌های امنیتی به رهبر کره شمالی و کیم نیز به خلع سلاح کامل اتمی متعهد شده‌اند.

دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی نخستین دیدار سران دو کشور پس از پایان جنگ کره در سال 1953 است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала