جستجوی رد روسی در پرونده ترامپ

© AP Photo / Carolyn Kasterترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ مورد بازجویی قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، رودولف جولیانی وکیل ترامپ ابراز داشت که رئیس جمهور آمریکا به سوالات روبرت مولر دادستان ویژه پاسخ خواهد داد. مولر در حال رسیدگی به پرونده «دخالت روسیه» است.

رودولف جولیانی وکیل ترامپ اعلام کرد که ریاست کاخ سفید نباید با روبرت مولرگفتگو کنداما ترامپ «اطمینان دارد که هیچگونه اشتباهی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 رخ نداده است و می خواهد در اینباره توضیح بدهد».

مولر مدتهاست می خواهد در خصوص ارتباط احتمالی تیم ماقبل انتخاباتی ترامپ با روسیه از ریاست کاخ سفید سوال کند.

مدتی قبل نیویورک تایمز فهرست سوالات دادستان ویژه را منتشر کرد. همه آنها با صحنه های کمپین ماقبل انتخاباتی ترامپ و مایکل فلین مشاور سابق ترامپ در امنیت ملی، جیمز کومی رئیس «اف بی آر» و جف سشنس دادستان کل آمریکا مربوط هستند.

مولر می خواهد بداند چرا ترامپ تصمیم به برکناری فلین گرفت. شایان ذکر است که رئیس جمهور آمریکا از او درمقابل کومی دفاع کرد و بارها از ریاست «اف بی آر» خواسته بود ژنرال را «راحت بگذارد».

سوال دیگر این است که چرا ترامپ کومی را برکنار کرد و در دیدار با دیپلمات های روسیه اعلام نمود که با این استعفا «باری از روی دوشش برداشته شده است».

ترامپ بارها اعلام کرده است که بین تیم انتخاباتی وی و کرملین هیچگونه ارتباطی وجود نداشته است هر چند حقیقت «دخالت روسی» در انتخابات را قبول دارد.

اما اگر رئیس جمهور آمریکا با پاسخ به سوالات موافقت کند، او می تواند هم بشکل حضوری و هم غیابی و کتبی به سوالات مولر جواب بدهد. رونالد ریگال در زمان خود با پاسخ به قضیه «ایران گیت»از گزینه کتبی استفاده کرد. منظور فروش محرمانه تسلیحات آمریکایی به ایران بود که درآمد حاصله از آن برای حمایت از شورشیان — کنترا نیکاراگوآ خرج می شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала