دیدارهای محرمانه پوتین و ترامپ

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ و پوتین
ترامپ و پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چه کسانی مخالف دیدارهای پوتین و ترامپ هستند؟

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان کنگره آمریکا مخالفت خود با «دیدارهای محرمانه» بین ترامپ و پوتین را ابراز کردند.

شیلا جکسون لی نماینده مجلس از حزب دمکرات قطعنامه ای در این خصوص به بررسی پارلمان گذاشت و هر «گونه دیدار محرمانه ترامپ و پوتین» در آینده را محکوم کرد.

وی از رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد توافق های دیدار هلسنیکی با ولادیمیر پوتین را با کنگره هماهنگ سازد.

در قطعنامه نامبرده آمده است که توافق حاصله بین پوتین و ترامپ در هلسینکی گویا«به نفع کرملین» است. « روسیه تأکید می کند که توافق حاصله پاسخگوی منافع کرملین است، در حالی که رئیس جمهور آمریکا این موضوع را با مشاوران خود در امور امنیت ملی و کنگره و یا ملت آمریکا به بحث و بررسی نگذاشته است».

سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس کوتاه مدت مطبوعاتی گفته بود:«یگانه توافق دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی در باره ادامه همکاری در عرصه امنیت ملی دو کشور و همکاری در این عرصه در سطح کاری بود. این همکاری هم اکنون ادامه دارد و ادامه نیز خواهد داشت».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در کنفرانس پایانی دیدار هلسینکی اظهار داشت که طرفین در باره تقریبا تمام جنبه های مناسبات دو جانبه و دستور روز بین المللی صحبت کردند و حتی در مواردی به توافق عملی دست یافتند. از جمله تصمیم گرفتند در عرصه امنیت همکاری کنند. رئیس جمهور آمریکا یکبار دیگر متذکر شد که هیچگونه «ساخت و پاخت»ی با مسکو انجام نشده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала