صدور ویزای عادی و غیر اقامتی آمریکا برای شهروندان روسیه متوقف می شود

© Sputnik / Sergei Kirkachصدور ویزای عادی و غیر اقامتی آمریکا برای شهروندان روسیه متوقف می شود
صدور ویزای عادی و غیر اقامتی آمریکا برای شهروندان روسیه متوقف می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت ایالات متحده در مسکو اعلام کرد که صدور روادید عادی و غیر اقامتی برای شهروندان روسیه متوقف خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت ایالات متحده آمریکا در مسکو در سایت رسمی خود نوشت که به خاطر اقدامات روسیه جهت کاهش تعداد دیپلمات های آمریکایی از تاریخ 23 اوت امسال در خاک روسیه، صدور ویزای عادی و غیر اقامتی آمریکا در سراسر روسیه متوقف خواهد شد.
قانون منع صدور روادید عادی از آغاز ماه سپتامبر ابتدا در میکو اجرا خواهد شد. گفته شده است که از زمان اتمام این قانون حرفی به میان نیامده است.
سفارت آمریکا اعلام کرده است که همچنین مصاحبه های شهروندان روسیه در سفارت کنسل خواهد شد و تنها با کسانی که مدارک را داده و منتظر پاسخ هستند تماس حاصل خواهد شد. سفارت آمریکا در سن پترزبورگ هم صدور ویزا برای شهروندان بلاروس را متفوقف کرده است.
این در حالی است که محدودیت فعالیت تنها برای شهروندان غیر آمریکایی بوده و آمریکایی های مقیم روسیه می توانند مطابق معمول از تمامی سرویس های سفارت و کنسولی استفاده کنند.
یادآور می شویم که در ماه ژوئیه سال جازی میلادی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که تعداد کارمندان سفارت، کنسولگری و در کل، تعداد دیپلمات های آمریکایی در روسیه دقیقا به اندازه تعداد دیپلمات های روسی در خاک آمریکا یعنی 455 نفر باید باشد. این بدان معناست که 755 نفر دیپلمات آمریکایی باید حاک روسیه را ترک کنند.
وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه گفته است که این موضوع یکی از پاسخ های تحریم های آمریکا بر علیه روسیه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала