روسیه: داعش در پی اشغال آسیای میانه و قفقاز است

© Photo / Administration of President of Republic TatarstanЗаместитель главы МВД РФ по борьбе с терроризмом Олег Сыромолотов
Заместитель главы МВД РФ по борьбе с терроризмом Олег Сыромолотов - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد: هدف گروه تروریستی داعش اشغال کشورهای آسیای میانه و تسلط بر مناطق قفقاز است و در این زمینه برنامه ریزی می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اولگ سیرومولوتف در این زمینه گفت: داعش تلاش های خود را برای نفوذ هر چه بیشتر در افغانستان متمرکز کرده است، ولی هدفی فراتر از مرزها دارد و می خواهد آسیای مرکزی را اشغال کند، زیرا در این منطقه منافع اصلی دارد.

خبرگزاری روسیا سگودنیا روز شنبه به نقل از سخنان این مقام روسی نوشت: اطلاعات نشان می دهد تا 60 درصد تروریست های گروه داعش شهروندان کشورهای آسیای میانه و منطقه قفقاز هستند و به همین دلیل می خواهد پیشروی کند، اما توانایی کافی برای انجام این عملیات ندارد.

سیرومولوتف اظهار کرد: داعش برای رسیدن به این هدف یارگیری اعضای طالبان را پیگیری می کرد که با محدود شدن دسترسی ها به منابع مالی، اقدام های این گروه تروریستی با مشکل برخورد کرده است.

وی تاکید کرد: داعش اکنون برای دستیابی به درآمدهای حاصل از قاچاق مواد مخدر با طالبان رقابت می کند که در زمان حاضر بخش اصلی منافع این بازار در اختیار این گروه در افغانستان است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در پایان تاکید کرد: داعش در برخی مناطق با طالبان همزیستی دارد و در چندین منطقه دیگر تنش دارند که در مواردی اختلاف ها به بروز درگیری منجر می شود.

اسپوتنیک همچنین در این باره نوشته است: رقم های وحشت برانگیزی از قزاقستان و قرقیزستان نیز به گوش می رسد. رسانه های این کشورها پیشتر اطلاعاتی درباره حضور احتمالی بیش از 300 شهروند قزاقستان و صدها نفر از قرقیزستان در گروهک داعش را منتشر کرده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала