نجات از فاجعه

© AP Photo / Bartlomiej Plebanczyk/Mamerki Museumپناهگاه سابق آلمان
پناهگاه سابق آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه برای جنگ بزرگی، احتمالا هسته ای بر علیه آمریکا، آماده می شود.

 به نوشته نشریه اسپانیولی «  El Confidencial »  اواخر ماه  اوت، مقامات آلمان از ساکنان کشور   خواستند به  ذخیره آب و مواد عذایی بپردازند که موجب حدسیات زیادی شد.  دو هفته پیش در روسیه جریان مشابهی مشاهده شد  که موجب بروز حدسیاتی در باره جنگ جهانی سوم احتمالی شد.

به نوشته « دیلی میل»  با استناد به رسانه های روسیه و  اعلامیه های  کارمندان دولتی آمریکا ، این حدسیات پس از آنکه  ریاست روسیه به تحکیم  مرزهای خود با تأسیسات دفاعی دست زد،  بروز کرد.  مارک  اشنیدر — (Mark Schneider)-  کارمند پنتاگن در مصاحبه با روزنامه The Washington Free Beacon  گفت: «  روسیه برای جنگ بزرگی، احتمالا هسته ای  بر علیه آمریکا، آماده می شود».

اقدامات پوتین جهت  ساخت تأسیسات دفاعی  یکی از نکات  استراتژی وی  در خصوص  تحکیم امنیت ملی است.  همانا این نکته  باعث آن شد تا مرکل  دست به اجرای  اقداماتی  بزند که  واکنش متفاوتی را در جامعه برانگیخت.

روسیه بعلاوه  سرمایه گذاری های بزرگ در طراحی  سلاح های جدید، ساخت پناهگاه های  بزرگ در نزدیکی کوه « یاماتائو» در اورال را آغاز کرده است.  چند سال است که کشور  برای  ضربات احتمالی به  خاک روسیه  در نتیجه  مقابله با غرب  پس از  الحاق کریمه به روسیه و جنگ در سوریه آماده می شود.

اقداماتی که روسیه و آلمان به انجام می رسانند  در جهت تحکیم  امنیت ملی سمتگیری شده است  اما با چه هدفی؟  نشریه اسپانیولی  این سوال را مطرح کرده، می نویسد: چند سال است  که  روسیه قدرت  نظامی خود را تحکیم می بخشد و به این ترتیب برای ناتو ایجاد خطر می کند  که حضور نظامی  خود در کشورهای اروپای شرقی را افزایش داده است.  مطابق با وضعیت  ماه ژوئن  سال جاری،  واحدهای  نظامی ناتو به رهبری  آمریکا  از 6 هزار نظامی ، 50 کشتی ، 60 هواپیمای جنگی  و یک زیردریایی تشکیل شده است. همه اینها نشاندهنده آن است که هر دو کشور برای  جنگ احتمالی هسته ای آماده می شوند. بهر حال  لورن  تومسون —  (Loren Thompson)کارشناس نظامی آمریکایی  معتقد است که: « احتمال جنگ هسته ای بین آمریکا و روسیه نه تنها وجود دارد بلکه با گذشت هر سال شدت می گیرد». وی در مصاحبه با مجله « نشنل اینترست»- 'The National Interest'- گفت: « اگر جنگ جهانی سوم شروع شود، این جنگ به احتمال زیاد در استونی، لتونی و یا لیتوانی در نتیجه  رویارویی نظامی بین روسیه و آمریکا آغاز خواهد شد».

تصمیم ولادیمیر پوتین  جهت تحکیم  مرزهای کشور پس از مجموعه اقدامات اعلام شده توسط  دولت آلمان  به اجرا درآمد.  اعلامیه آلمان، پاسخ برلین به  عملیات تروریستی  ماه ژوئیه  بود که برای اولین بار توسط اسلامیست ها در خاک آن کشور  انجام شد و در نتیجه  دو تروریست  کشته شدند و 20 نفر زخمی شدند. تیراندازی در مونیخ توسط  شخصی از نظر روانی نامتعادل  که به گروه  مافوق راست ها تعلق داشت، دلیل دیگر اقدامات برلین بود. در  مورد دوم 9 شهروند خارجی کشته شدند.  برلین نیز مثل مسکو به دلیل نگرانی از  وخیم شدن آتی اوضاع  به تحکیم مرزهای خود دست زده است.

طرح آلمان  در خصوص تحکیم امنیت  تحت عنوان « مفهوم دفاع مدنی» از مجموعه اقداماتی تشکیل شده است که با کمک آنها  کشور و ساکنان آن از آمادگی بهتری  برای انواع اوضاع  غیرمترقبه ، از جمله عملیات تروریستی ، حملات سایبری  و بلایای طبیعی،  برخوردار خواهند بود.  و احتمالا برای  وقوع جنگ جهانی سوم. علاوه بر  یکسری اقدامات  فوق العاده (  افزایش تعداد  مأموران پلیس،  اخراج مهاجرانی که مرتکب جنایات شده اند ، افزایش نظارت ویدئویی،  ممنوعیت حجاب در مراکز آموزشی  و ادارات دولتی ، کاهش  سطح اسرار پزشکی  تا پزشکان بتوانند در باره جنایتکاران  بالقوه در بین بیماران  خود به  ادارات انتظامی خبر بدهند)، طرح امنیت برلین،  امکان  احیای خدمت اجباری سربازی را  در نظر می گیرد که 5 سال پیش لغو شد. این نکته که شرکت ها و  شهروندان موظف می شوند  به ارتش از نظر ذخایر انسانی و مادی کمک کنند جلب توجه می کند.

این برنامه فقط طی چند هفته طراحی شد و باید به جای نظریه دفاعی  سال 1995   به اجرا درآید  که پس از پایان جنگ سرد  بین غرب و شرق  به ریاست آمریکا و اتحاد شوروی به تصویب رسیده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала