برخورد آمریکایی ها نسبت به روسیه

© AFP 2023 / Robyn Beckهیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها
هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کلینتون غول را از کوزه رها کرد.

همه پرسی  اجتماعی  که  دو ماه قبل از  انتخابات ریاست جمهوری 8 ماه نوامبر  در آمریکا برگزار شد، تفاوت علایق انتخاب کنندگان را آشکار می سازد. بطورکلی،  هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها و  دونالد ترامپ  از سوی جمهوری خواهان  از حمایت یکسانی برخوردارند، البته با حفظ برتری چندی برای کلینتون.

همه پرسی « لس آنجلس تایمز / USC Tracking» شانس یکسان کاندیدها را نشان داد — هر کدام 44 درصد.  مطابق با تحقیقات ABC News/ Washington Post، 51 درصد  انتخاب کنندگان حاضرند رأی خود را  به هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق  آمریکا بدهند و 43 درصد  به رقیب او. « گراویس»  نتایج 43 درصد برای کلینتون و 40 درصد برای ترامپ را اعلام کرد.

آویگدور اسکین،  ناشر  و شخصیت  اجتماعی  اسرائیل  معتقد است که  کاندید حزب جمهوریخواه  آمریکا در این مبارزه پیروز خواهد شد.

« من 15 ماه است که پیروزی ترامپ را پیش بینی می کنم.   طی این مدت، ما و شما از شانس پیروزی ترامپ صحبت می کنیم که اگر مرتکب اشتباهی نشود، خیلی زیاد است. در اینجا دلایلی وجود دارند که شانس پیروزی وی را افزایش می دهند — اولا فقدان  نامزد شایسته  از طرف دمکرات ها  ، دوما این نکته که آمریکایی ها از آنچه حاکمان قبلی آمریکا ببار آوردند خسته شده اند. از جمله  سیاست خارجی غیر قابل فهم و  برخورد خصمانه نسبت به روسیه.  شایان ذکر است  که هم اکنون  سیاست مداران و پروفسورهای آمریکایی یکی بعد از دیگری  به ترامپ حق می دهند که می گوید « کاهش تنش» در روابط با روسیه  برای ایالات متحده کنونی  مفید تر است.»

آویگدور اسکین در ادامه صحبت خود با « اسپوتنیک» گفت: بحث دو کاندید باید نقش سرنوشت ساز را در کمپین ماقبل انتخاباتی  بازی کند.  کلینتون  در جریان  کمپین ماقبل انتخاباتی خود با ترساندن آمریکایی ها از روسیه  مرتکب اشتباه شد و این ورق بر ضد او عمل  خواهد کرد.

بحث دو نامزد انتخاباتی  خیلی جالب خواهد بود و  شانس پیروزی ترامپ بمراتب بیش از  کلینتون است.  سخنرانی وی  قانع کننده تر  و قوی تر است.  مهم آن است که او می داند چه بگوید.  اینکه کلینتون « غول را از کوزه رها کرد» و بر خلاف روسیه صحبت کرد، تأثیر عکس خواهد داشت.  آمریکایی ها اصلا خواهان « جنگ جهانی سوم» نیستند و بر عکس می خواهند مانع از وقوع آن شوند.  دلایل آنها قابل درک است: چه نیازی به آن دارند؟ به عنوان مثال، مزرعه داری در «آیووا»چه نیازی به درگیری با فدراسیون روسیه دارد؟»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала