نظرسنجی : حدود نیمی از آمریکایی ها می خواهند به ترامپ رأی دهند تا جلوی پیروزی کلینتون را بگیرند

© AFP 2023 / Laura Buckman تصویر برهنه از دونالد ترامپ در نمایشگاهی در لندن به نمایش گذاشته می شود
تصویر برهنه از دونالد ترامپ در نمایشگاهی در لندن به نمایش گذاشته می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حدود نیمی از آمریکایی ها می خواهند در انتخابات ریاست جمهوری به دونالد ترامپ میلیاردر رأی دهند و دلیل این موضع ، موافقت آنها با دیدگاه های ترامپ نیست بلکه می خواهند از انتخاب هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق به این سمت جلوگیری کنند.

نتایج نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری"رویترز" به همراه مرکز بین المللی جامعه شناسی Ipsos حاکی از این است.

طبق این نظر سنجی 47 درصد کسانی که قصد دارند به ترامپ رأی دهند گفتند این کار را برای آن انجام می دهند که نمی خواهند کلینتون رئیس جمهور شود. فقط 43 درصد از کسانی که قصد دارند به ترامپ رأی دهند گفتند از دیدگاه های سیاسی وی خوششان می آید. حدود 6 درصد از نظر خواهی شدگان اظهار داشتند ترامپ را به عنوان یک شخصیت  می پسندند.

این امر در مورد هواداران بانوی اول سابق نیز صدق می کند. 46 درصد آنها گفتند به کلینتون رای می دهند چون نمی خواهند ترامپ رئیس جمهور شود. فقط 40 درصد از رأی دهندگان به کلینتون با موضع سیاسی وی موافق هستند. حدود 11 درصد اظهار داشتند به خاطر صفات شخصی کلینتون به وی رأی می دهند.

لاری ساباتو، رئیس مرکز سیاست ، وابسته به دانشگاه ویرجینیا به "رویترز" گفت چنین نتایج نظرسنجی "انشعاب سیاسی عمیق در آمریکا را بازتاب می دهند که در آنجا مردم دارند با نگرانی هر چه بیشتری نسبت به اعضای حزب سیاسی مخالف برخورد می کنند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала