امضای بیش از 60 سند همکاری در سفر رییس جمهور قزاقستان به ایران

© Photo / Official site of the president of the republic of KazakhstanПрезидент Казахстана Нурсултан Назарбаев и глава Ирана Хасан Роухани на встрече в Тегеране
Президент Казахстана Нурсултан Назарбаев и глава Ирана Хасан Роухани на встрече в Тегеране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
66 توافقنامه دوجانبه میان قزاقستان و و ایران در چارچوب سفر نورسلطان نظربایف، رییس جمهور قزاقستان به ایران به امضا رسیده است.

این مطلب را دفتر مطبوعاتی رییس جمهور قزاقستان گزارش داده است. در گزارش دفتر مطبوعاتی خاطر نشان شده که این توافقنامه ها در راستای توسعه همکاری های دو کشور در عرصه های مختلفی از جمله فلزسازی، استخراج معادن، کشاورزی، حمل و نقل، گردشگری، علمی-فنی و پزشکی هستند.
نورسلطان نظربایف، رییس جمهور قزاقستان امروز دوشنبه برای سفر دو روزه وارد تهران شد. هدف این سفر تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو کشور است.
در گزارش دفتر مطبوعاتی گفته می شود در مذاکرات انجام شده در تهران در باره تسهیل مقررات ویزا برای تجار دو کشور رایزنی بعمل آمده و بر ضرورت افزایش همکاری در کشاورزی و همچنین در عرصه های علم و فن آوری تاکید شده است.
در این مذاکرات مسائل مربوط به وضعیت حقوقی دریای خزر و مسائل زیست محیطی و توسعه کشتیرانی و گردشگری در این منطقه نیز مورد بحث قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала