پنتاگون و سازمان سیا به ایجاد مشکلات واقعی برای روسیه فرا خواندند

© Flickr / Michael BairdPentagon
Pentagon - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اشتون کارتر، وزیر دفاع ، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش و همچنین جان برنانف رئیس سازمان سیای امریکا معتقدند آتش بس در سوریه به تقصیر سوریه بر هم خواهد خورد. آنها به این شکل به تشدید تدابیرعلیه روسیه و "ایجاد مشکلات و ناملایمات واقعی برای روسیه " فرا می خوانند.

به نوشته روزنامه "وال استریت ژورنال" با استناد به یک منبع در دولت امریکا، در کاخ سفید بحث هایی درباره طرح "ب" در صورت برهم خوردن آتش بس در سوریه جریان دارد و مقامات پنتاگون و سازمان سیا خواستار تهیه چنین طرحی هستند. آنها خواستار افزایش کمک به شبه نظامیان در حال جنگ علیه مقامات سوریه هستند.
همچنین دیروز جان کری، وزیر خارجه امریکا در نشست گفت و شنود در مجلس سنای این کشور از بحث درباره طرح "ب" در صورت برهم خوردن آتش بس در سوریه خبر داد اما نگفت منظور از این طرح بطور مشخص چیست و چه کسانی در بحث درباره آن شرکت دارند.
انتظار می رود کارتر و دانفورد، توصیه های رسمی خود درباره طرح "ب" را به باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا ارسال کنند.تعدادی از اقدامات از جمله کمک اطلاعاتی به باصطلاح "اپوزیسیون معتدل" در سوریه و همچنین اعمال تحریمات جدید علیه روسیه در کاخ سفید مورد بحث قرار دارد. ضمنا در رابطه با حمایت اروپا از موج جدید تدابیر ضد روسی ابراز شک و تردید می شود.
روزنامه "وال استریت ژورنال" می نویسد رئیس پنتاگون توافق های حاصله درباره آتش بس را "شگرد و توطئه" می داند اما جان کری برعکس امکان رعایت آتش بس را زیاد می داند، به گفته منبع "وال استریت ژورنال" ، ضمنا وزیر خارجه امریکا معتقد است آتش بس امکان می دهد اینکه آیا می شود به روسیه اعتماد کرد، امتحان شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала