چورکین: احتمالا حملات نیروهای ائتلافی امریکا به ارتش سوریه اتفاقی نبوده است

© REUTERS / U.S. Air Force/Senior Airman Matthew Bruch/HandoutUS Air Force F-15E Strike Eagles are designed to conduct airstrikes in Syria and Iraq
US Air Force F-15E Strike Eagles are designed to conduct airstrikes in Syria and Iraq - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویتالی چورکین نماینده ویژه روسیه در سازمان ملل به خبرگزاری ریانوستی گفت که نیروهای ائتلافی آمریکا مظنون به این هستند که حملاتشان به ارتش سوریه اتفاقی نبوده است.

وزارت خارجه سوریه نیز اعلام کرد که چهار هواپیمای نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا که بدون هماهنگی با دمشق اقدام به حملات هوایی کرده اند، روز ششم دسامبر 9 موشک به پایگاه دیرالزور در دمشق شلیک کردند که دست کم سه قربانی و 13 مجروح به دنبال داشت. دمشق روز دوشنبه 7 دسامبر در این رابطه به سازمان ملل مراجعه کرد.
چورکین در ادامه می گوید: «نگرانی به خاطر بی نظمی اقدامات اعضای این ائتلاف است. به عنوان مثال ترکیه که عضو این ائتلاف است خارج از چارچوب این گروه بمباران می کند. البته این تردید وجود دارد که بی نظمی در اقدامات این کشورها اتفاقی نیست اگرچه به دولت سوریه توضیح دادند که حملات به سوی ارتش سرویه نخواهد بود، با این حال گاهگاه این اتفاق می افتد. این اتفاقات باعث تنش در روابط شده و شرایط را پیچیده تر می کند. اما امیدواریم که این اتفاقات تکرار نشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала