مدودف: ترکیه دلیل آغاز جنگ را به وجود آورد اما روسیه پاسخ متقارن نداد

© Sputnik / Ekaterina ShtukinaИнтервью премьер-министра РФ Дмитрия Медведева пяти российским телеканалам
Интервью премьер-министра РФ Дмитрия Медведева пяти российским телеканалам - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه اعلام کرد ترکیه با سرنگونی هواپیمای روسی سوخو 24 دلیل و اساس برای آغاز جنگ را به وجود آورد اما روسیه به دادن پاسخ متقارن روی نیاورد.

نخست وزیر روسیه متذکر شد معمولا پس از چنین حوادثی که به منزله تجاوز مستقیم است جنگ آغاز می شود اما "طبعا در زندگی فعلی و اوضاع فعلی جنگ بدترین حالت ممکن بود و به این دلیل تصمیم گرفته شد به کارترک ها که به منزله نقض تمام موازین حقوق بین المللی و تجاوز به کشور ما و دلیلی برای آغاز عملیات جنگی بود، پاسخ متقارن داده نشود. مقامات روسیه و رئیس جمهور کشور به این کار تن درندادند".
نخست وزیر روسیه افزود:" اما ما باید به آنها نشان می دادیم که انها پاسخگو خواهند بود و به این دلیل چنین تصمیماتی برای تامین امنیت اتباع ما گرفته شدند".
روسیه پس از سرنگونی هواپیمای سوخو 24 محدودیت ها و ممنوعیت هایی در فعالیت ساختارهای اقتصادی ترکیه در روسیه اعمال کرده و واردات کالاها و مواد غذایی از ترکیه را ممنوع ساخت. همچنین تعدادی از طرح های مشترک سرمایه گذاری روسیه و ترکیه به حالت تعلیق درمی آیند.
هواپیمای بمب افکن سوخو24 روسیه 24 نوامبر توسط دو فروند جنگنده اف-16 ترکیه بر فراز سوریه سرنگون شد و در چهار کیلومتری مرز ترکیه به زمین افتاد. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه این حادثه را "خنجر زدن از پشت" از سوی همدستان تروریست ها نامید. ترکیه می گوید هواپیمای روسی پس از ورود به حریم هوایی این کشور سرنگون شده بود. با این حال ستاد مشترک ارتش روسیه با استناد به اطلاعات به دست آمده از پدافند هوایی سوریه اعلام کرد این هواپیما از مرز هوایی ترکیه عبور نکرده بود و بررسی های پنتاگون نیز گواهی از این امر می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала