وزیر اطلاعات سوریه: ترکیه سوخو 24 را به خاطر منافع شرکت پسر اردوغان سرنگون کرد که به صادرات نفت داعش اشتغال داشت

© AP Photoوزیر اطلاعات سوریه: ترکیه سوخو 24 را به خاطر منافع شرکت پسر اردوغان سرنگون کرد که به صادرات نفت داعش اشتغال داشت
وزیر اطلاعات سوریه: ترکیه سوخو 24  را به خاطر منافع  شرکت پسر اردوغان سرنگون کرد که به صادرات نفت داعش اشتغال داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عمران الزوبی، وزیر اطلاعات سوریه اعلام کرد جنگنده های اف 16 ترکیه در پاسخ به انهدام صدها کامیون تانکر حامل نفت متعلق به گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) که از سوریه عازم ترکیه بودند، هواپیمای سوخو 24 روسیه را سرنگون کردند چون تمام این نفت را شرکت متعلق به پسر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خریده بود.

بمب افکن تهاجمی سوخو-24 ام - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
بمب افکن تهاجمی "سوخو-24 ام"
عمران الزوبی در مصاحبه با خبرگزاری "ریانووستی" خاطرنشان کرد هواپیما های روسیه بیش از 500 کامیون حامل نفت داعش را منهدم کردند و این باعث عصابیت اردوغان شد. این کامیون ها نه فقط نفت بلکه گندم و آثار تاریخی پرارزش را از سوریه خارج می کنند.

وزیر اطلاعات سوریه ضمن صحبت درباره ادعای ترکیه پیرامون نقض حریم هوایی این کشور گفت:" طوری که کمک خلبان زنده مانده هواپیمای روسی اعلام کرد واقعیت حمله به این هواپیما در حریم هوایی سوریه بدون هشداردهی باردیگر ثابت شده و ترکیه دروغ می گوید. ابتدا ترک ها گفتند 10 بار اخطار دادند اما سپس اعلام کردند هواپیمای روسی 17 ثانیه در آسمان ترکیه بوده است اما طی 17 ثانیه نمی توان ده بار اخطار داد و این از لحاظ فنی ممکن نیست".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала