نماینده پارلمان آلمان: «اروپا باید با روسیه همکاری کند»

© Photo / Ralf Schulzeبرپایی اعتراضات علیه تجارت آزاد اتحادیه اروپا و آمریکا
برپایی اعتراضات علیه تجارت آزاد اتحادیه اروپا و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده بوندستاگ آلمان «ولفگانگ گرکه» در یک مصاحبه خبری گفت که پس از اعمال تروریستی در پاریش فرانسه رسما از کشور های اروپایی کمک خواست.

معاون رئیس جناح «چپ ها» در پارلمان آلمان افزود:

من طرفدار حل و فصل دیپلماتیک مساله، نه اعلان جنگ هستم. پس از افغانستان کسی نمانده که خواهان جنگ باشد. از این رو باید در جستجوی راه های رفع مسالمت آمیز اختلاف باشیم و نیرو را برای  برقراری صلح صرف کنیم. اروپا برای این نیت می‌تواند کار های زیادی انجام دهد. روسیه و فرانسه  به‌ قدر زیادی کار می کنند. این کار ها می‌توانند میزان خطر اعمال تروریستی را پایین بیاورند

گرکه گفت که آلمان هم می‌تواند از نظر تئوریک وارد جنگ شود. گرکه ادامه داد:

همه چیز از گام های بی ضرر شروع می شود. من تصمیم اول بوندستاگ در جریان جنگ افغانستان را به خوبی به یاد دارم که حاکی بود: «ما می‌خواهیم انتخابات در کابل را کنترل کنیم». و این کار 14 سال «طول کشید». به این خاطر من یقین دارم که اروپا باید از استراتژی دیگری پیروی کند. ما باید به همکاری با روسیه رو آورده و همه آنچه که می‌توانیم در مورد سوریه انجام دهیم به بحث بگذاریم. باید به این نزاع با اوکراین پایان بدهیم. باید به برقراری آتش بس در سوریه دست یابیم، این کار در حکم ضربه جدی به طرح های داعش می بود.  باید فشار به عربستان سعودی و قطر را افزایش بدهیم تا آن‌ها فرستادن وجوه به داعش را قطع کنند هرچند که نه دول بلکه افراد پول‌دار این کار را می کنند. باید دسترسی داعش به منابع پولی را قطع کنیم. و اما در مورد عملیات زمینی و بمباران هوایی و مداخله نظامی به سوریه باید گفت که روحیات سیاستمداران آلمانی در این خصوص بسیار بدبینانه است. موقعیت در خاور نزدیک فوق‌العاده متشنج و خطرناک است و فرستادن سربازان به آنجا به معنای اعزام آن‌ها برای مرگ حتمی می بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала