رهبر جمهوری اسلامی ایران اجرای برجام را منوط به انجام مواردی از جمله رفع کتبی تحریم‌ها کرد

© AFP 2023 / Iranian Supreme Leader's Websiteرهبر جمهوری اسلامی ایران اجرای برجام را منوط به انجام مواردی از جمله رفع کتبی تحریم‌ها کرد
رهبر جمهوری اسلامی ایران اجرای برجام را منوط به انجام مواردی از جمله رفع کتبی تحریم‌ها کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش رادیو فردا، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، اجرای برجام را منوط به انجام موارد مختلفی از جمله وضع نشدن هرگونه تحریمی در آینده علیه ایران کرد.

آقای خامنه‌ای در نامه خود خواسته است تا رئیس جمهوری آمریکا و اتحادیه اروپا به صورت کتبی تصریح کنند که تحریم‌ها به‌کلی برداشته شده است. او گفته است که هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریم‌ها باقی خواهد ماند، به منزله‌ی نقض برجام محسوب می‌شود. رهبر جمهوری اسلامی همچنین وضع هرگونه تحریم در هر زمینه‌ای، از جمله در حوزه تروریسم و حقوق بشر در ۸ سال آینده را توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکره با ایران ، نقض برجام خوانده است.
آقای خامنه‌ای انجام اقداماتی در تاسیسات اراک و معامله اورانیوم غنی شده با کشور خارجی را هم منوط به اعلام رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پایان پرونده‌ موضوعات حال و گذشته (PMD) کرده است. او گفته در صورت انجام این موارد، مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره برجام را تائید می‌کند.
آقای خامنه‌ای همچنین خبر داده است که باراک اوباما در دو نامه به او گفته است که به دنبال براندازی حکومت ایران نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала