راویل عین الدین: بمباران های امریکا بی اثر بودند

© Sputnik / Vladimir AstapkovichПредседатель Совета муфтиев России Равиль Гайнутдин
Председатель Совета муфтиев России Равиль Гайнутдин - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه گروهک تروریستی داعش و پس از آنکه هواپیماهای نیروهای هوافضای روسیه چند نقطه در سوریه را بمباران کردند، راویل عین الدین رییس شورای مفتیان روسیه خطاب به مسلمانان سخنرانی کرد.

راویل عین الدین در سخنان خود اظهار کرد: «من از همه برادران و خواهران، از تمامی همکیشان عزیر می خواهم که دست مایه شبه ایدئولوژی های ساختگی نشوند. اینها سعی دارند با تشکیل ائتلاف نیروهای مسلح کشورهای مختلف به مبارزه با تروریسم و حمایت از گروه های مختلف امت اسلامی بپردازند… جنگ، خشونت و ترور برای میلیون ها پناهنده فاجعه به بار آورده است، و «بمباران های بی اثر نیروهای مسلح امریکا و متحدینش انتظارات را برآورده نساخت… گروهک تروریستی داعش، ایدئولوژی آنها و شیوه های عملکرد آنها برای تمام بشریت چالش به همراه آورده و حتی مفهوم بشریت را زیر سوال برده است».

علاوه بر این، شب گذشته نمایندگان شورای ادیان روسیه در خصوص اوضاع سوریه سخن گفتند. در بیانیه نمایندگان شورای ادیان چنین آمده است: «امیدواریم که کمک های روسیه خطرات و تهدیدات را از مردم سرویه دور ساخته و زندگی آرام را بر مبنای گفتگو و توافق بین اقوام و ادیان و گروه های مختلف ایدئولوژیک در این کشور و در کل خاور میانه برقرار سازد». کلیسای ارتدوکس روسیه نیز به نوبه خود در همین رابطه سخن گفت. پاتریارخ کریل در سخنان خود اظهار کرد: «روسیه تصمیم مهمی در استفاده از سلاح برای  دفاع از مردم سوریه در مقابل بدبختی های حاصل از تروریسم گرفته است. ما امیدواریم که نتیجه آن برقراری صلح و عدالت باشد».

گیورگی میرسکی سیاست پرداز و کارشناس مسایل خاورمیانه می گوید که مقامات روسیه ضمن اقدام نظامی در سوریه باید به روشنگری در میان مسلمانان نیز بپردازند. وی می گوید: «باید به مردم تفهیم کرد که هیچ کس بشار اسد را مبری از گناه نمی داند، اما او در مقایسه با تروریست های داعش بسیار بهتر است. لازم نیست او را توجیه کنیم، اما باید دایما یادآوری کرد که داعش دشمن اسلام است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала