وزیر امور خارجه سوریه: ما به رهبری روسیه اعتماد و به قاطعیت آن باور داریم

© Sputnik / Mikhail Voskresenski /  مراجعه به بانک تصاویر وزير الخارجية السوري وليد المعلم
وزير الخارجية السوري وليد المعلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در گفت و گوی اختصاصی با کانال تلویزیونی آر تی عربی روسیه اعلام کرد که نتایج ضربات هوایی آمریکا به مواضع گروه "دولت اسلامی" ( داعش ) عملا احساس نمی شود

معلم ضمن دادن جواب به این پرسش که آیا در دمشق در انتظار نتایج عملی از همکاری سوریه با روسیه هستند گفت: "بدون شک. زیرا مسکو در چارچوب حقوق بین المللی اقدام کرده و به حق حاکمیت سوریه  احترام

گذاشته و اعمال خود را با دمشق هماهنگ می کند. آمریکا به گونه  دیگری عمل کرده و اقدام هایشان غیر ثمربخش از آب در می آید".

ایلات متحده ضربات هوایی انجام داده و در باره نتایج آن خبر نمی دهد و این نتایج عملا قابل احساس نیست. به عقیده ما تنها نیرو های مسلح سوریه می توانند بطور ثمربخش با داعش و جبه نصرة مبارزه کنند. ما از همه کسانی که مایل اند صادقانه با تروریسم مبارزه کنند دعوت می کنیم که اعمال خود را هماهنگ کنند تا این اقدام ها ثمربخش باشند. فرق برخورد سوریه و آمریکا در نحوه مبارزه همین است.

 ولید معلم تاکید کرد که دمشق آماده است در اراضی کشور خود با دیگر کشور های منطقه یا جهان همکاری کند به همان درجه ای که این کار را با روسیه انجام می دهد. وی گفت:

ماهیت ابتکار ولادیمیر پوتین همین است.  او به تشکیل جبهه ضد تروریستی وسیعی با شرکت نیرو های مسلح سوریه فرا خواند. ما از این ابتکار حمایت کرده و اعلام می کنیم که حاضریم اعمال خود را با هر کشوری که در در عمل می خواهد با تروریسم مبارزه کند هماهنگ کنیم. این کشورها برای اثبات صداقت نیات خود فقط باید کمکرسانی پولی و نظامی به تروریست ها را قطع کنند".

در یک زمان ولید المعلم متذکر شد که برایش آن کامپین خبری راه انداخته علیه هماهنگی اعمال امنیتی میان دمشق و مسکو "جالب نیست".  وزیر امور خارجه سوریه گفت:

روسیه ، بشار اسد را با نارنجک اندازها و نفربرها تقویت می کند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
روسیه ، بشار اسد را با نارنجک اندازها و نفربرها تقویت می کند

هر چیزی که ما همراه با دوستان روسی مان انجام می دهیم معلوم آشکار و هویدا است. ما چیزی را زیر میز پنهان نمی کنیم. ما فدراسیون روسیه را دوست و متحد استراتژیک خود می دانیم. روسیه بر آن است که مبارزه با تروریسم باید مطابق حقوق بین المللی اجرایی شود. یعنی با هماهنگی با دولت سوریه انجام شود.

وی افزود:  فدراسیون روسیه کتمان نمی کند که عزم راسخ دارد در مبارزه با تروریسم شرکت کند. ما در سوریه به رهبری روسیه اعتماد داریم و به قاطعیت آن باور می کنیم. ما این را پنهان نکرده و به این مباهات می کنیم.

به عقیده ولید المعلم کمک های روسیه در مبارزه با داعش "میز را به روی  کسانی واژگون می کند" که "در حال توطئه علیه سوریه بودند".

این دیپلمات ارشد سوری تاکید کرد: "این امر نشان می دهد که آمریکا و ائتلافش فاقد استراتژی روشن مبارزه علیه داعش هستند. آنها پیام روسیه را فهمیده و در صدد بر آمدند اعمال خود را  هماهنگ ساخته و به همکاری با  آن  بپردازند. این گام مهم و شایان سپاسگزاری دوستان روسی است. مبارزه با تروریسم مطابق مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد دین و وظیفه هر کشور در جهان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала