سفیر سوریه در روسیه: ایران می تواند نقش مهمی در حل بحران سوریه ایفا کند

© Sputnik / Aleksandr Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر سفیر سوریه در روسیه: ایران می تواند نقش مهمی در حل بحران سوریه ایفا کند
سفیر سوریه در روسیه: ایران می تواند نقش مهمی در حل بحران سوریه ایفا کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه ابراز عقیده کرد که تهران قادر است نقش محوری را در حل و فصل سیاسی بحران سوریه ایفا کند.

ریاض حداد در مصاحبه با خبرگزاری"ریا نووستی" ابراز عقیده کرد:" کسانی که برای موفقیت روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه تلاش می کنند باید بر این واقعیت تکیه کنند که ایران واقعا قادر است نقش محوری و مهمی را در حل و فصل سیاسی بحران سوریه ایفا کند".
سفیر سوریه در روسیه در پاسخ به سوالی درباره شکل فعلی گفتگو بین نیروهای درگیر سوری گفت:" گفتگو بین دولت سوریه و مخالفان داخلی آن قطع نشده است. موضع دمشق واضح بوده و مطرح شده و طبق آن دولت سوریه از مسکو درخواست کرده در تدارک شرایط برای برگزاری دور سوم مذاکرات نیروهای درگیر سوری در مسکو (مسکو ـ 3) کمک کند. طبعا دوستان روسی از هیچگونه تلاشی در این مساله دریغ نمی کنند".
یادآور می شود در دور دوم مذاکرات نیروهای درگیر سوری در مسکو از 6 تا 9 آوریل در حصول توافق درباره یک سند ده ماده ای توافق شد که از جمله حل و فصل بحران سوریه بر اساس اصول اعلامیه ژنو، مورخه 30 ژوئن سال 2012 را در نظر می گیرد.
یادآور می شود درگیری در سوریه میان دولت و اپوزیسیون این کشور از ماه مارس سال 2011 تا بحال ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، تاکنون بیش از 200 هزار نفر در سوریه کشته شده اند.
مقامات سوریه می گویند با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون از جمله اسلام گرا و بویژه گروه تروریستی داعش مبارزه می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала