لاوروف: تعامل عربستان و ترکیه با سوریه برای مبارزه با داعش لازم است

© Sputnik / llia Pitalyevلاوروف: تعامل عربستان و ترکیه با سوریه برای مبارزه با داعش لازم است
لاوروف: تعامل عربستان و ترکیه با سوریه برای مبارزه با داعش لازم است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تعامل کشور های همچون عربستان سعودی و ترکیه با سوریه برای مبارزه با گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) را لازم می داند.

لاوروف روز پنج شنبه در یک کنفرانس خبری ضمن بیان این مطلب گفت:" جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در همایش اقتصادی سن پترزبورگ در کشور ما حضور داشت. درباره اینکه خطر تروریسم در خاور نزدیک و شمال آفریقا تا چه حد وحشتناک است، با وی صحبت شد. رئیس جمهور پوتین نیز هنگام دیدار با رجب طیب اردوغان در لکو در اینبارهخ با وی صحبت کرد. ما دارای هیچگونه دستور کار مخفی نیستیم و با همه با صراحت گفتگو کرده ودیدگاه خود درباره وضع را شرح می دهیم و هموراه آماده شنیدن حرف همصحبتان هستیم. دستکم در مرحله فعلی احساس نمی کنیم که به این پیشنهاد بهای کافی داده نمی شود".
داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала